اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد؛

برگزاری کنگره سراسری فعالان قرآنی در اراک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان مرکزی از برگزاری کنگره سراسری فعالان و علاقه‌مندان قرآنی، ویژه پیشکسوتان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان همزمان با سراسر کشور در اراک خبر داد.

برگزاری کنگره سراسری فعالان قرآنی در اراک
جلیل رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این کنگره فردا همزمان با 30 استان کشور در اراک برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این کنگره پیشکسوتان، مستمری‌بگیران و وظیفه‌بگیران نیروهای مسلح و خانواده آنان حضور دارند.
رئیس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان مرکزی با اشاره به برگزاری این جشنواره در پنج بخش مختلف بیان کرد: این کنگره در رشته‌های قرآنی شامل؛ قرائت، حفظ، داوری، اذان و مدیریت امور قرآنی،‌ رشته ادبی شامل؛ شعر و داستان‌نویسی، فرهنگی و هنری شامل طراحی، نقاشی، تواشیح و تئاتر، علمی شامل؛ تحقیق و پژوهش اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تدریس علوم قرآنی و تالیف و بخش اجتماعی برگزار می‌شود.
رضایی اظهار کرد: کنگره سراسری فعالان و علاقه‌مندان قرآنی در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن به صورت استانی و مرحله دوم به صورت کشوری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: از هر استان چهار نفر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
رئیس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان مرکزی بیان کرد: تاکنون حدود 90 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که کار داوری آثار به اتمام رسیده است.
رضایی توجه به مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل‌بیت (ع)، تبیین نقش قرآن در ارتقای بصیرت دینی و سیاسی پیشکسوتان و خانواده آنها، تبیین نقش قرآن در ارتقای سلامت روحی و امید به زندگی پیشکسوتان، جمع‌آوری اطلاعات تخصصی فعالان و علاقه‌مندان قرآنی، بسترسازی به منظور مشارکت‌پذیری، حمایت از تشکل‌های قرآنی، تجلیل و تکریم از پیشکسوتان برتر قرآن و جمع‌آوری و نمایش آثار قرآنی را از اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول