اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مساجد یزد:

فعالان قرآنی الگوی کامل هنرمندان باشند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد گفت: فعالان قرآنی باید الگو کامل و جامعی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرمندان باشند.

فعالان قرآنی الگوی کامل هنرمندان باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی حکیمیان در اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان در یزد با اشاره به لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی اظهار داشت: فعالان قرآنی باید از دریای خروشان قرآن بهره لازم را برده و اخلاق و رفتاری قرآنی داشته و الگوی سایر هنرمندان باشند.
وی همچنین برگزاری جشنواره جوانان مساجد و جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان یکی از شاخه‌های این جشنواره را در راستای رشد جوانان مسجدی دانست.
حکیمیان با بیان اینکه امیدواریم همگان ادامه دهنده راه قرآن باشیم، خاطرنشان کرد: سطح مسابقات قرآنی به گونه‌ای طراحی شده است که این مسابقات زمینه‌ساز رشد فعالان قرآنی باشد.
وی کشف استعدادهای قرآنی جوانان، حضور پر نشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌های قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و تقویت جوانان مساجد برای شرکت در مسابقات بین‌المللی و مجامع قرآنی معتبر را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.
به گزارش فارس، در این مراسم همچنین برگزیدگان مرحله استانی جشنواره مدهامتان معرفی و از آنها تجلیل شد.
در رشته حفظ این جشنواره سید ماشاالله موسوی در حفظ کل قرآن کریم، امیرحسین عطارنیا در حفظ 20 جزء و مجتبی محسنی در حفظ 10 جزء به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
همچنین در رشته حفظ سه جزء جشنواره قرآنی مدهامتان هیئت داوران هیچکدام از شرکت‌کنندگان را به عنوان نفر برگزیده معرفی نکرد و در رشته حفظ یک جزء هیئت داوران مرتضی نصیری را به عنوان نفر برگزیده معرفی کرد.
در رشته اذان این جشنواره، محمدحسین حدادزاده، نوید احسانی‌خواه و سید علیرضا میرجلیلی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
همچنین در رشته صحیح خوانی حمد و سوره ویژه نوجوانان زیر 16 سال، مصطفی بابایی به عنوان نفر اول، محمدعلی یعقوبی به عنوان نفر دوم و علیرضا اقبالی به عنوان نفر سوم این جشنواره معرفی شدند.
هیئت داوران مهدی شایق، مسعود ملک ثابت و مهدی منجی را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم رشته قرائت جشنواره قرآن مدهامتان معرفی کرد.
در رشته مفاهیم میثم زارع بیدکی نفر اول، ناصر نخعی به عنوان نفر دوم و سعید خادم‌الحسینی به عنوان نفر سوم معرفی شدند و در رشته تفسیر محمدحسن زارع بیدکی به عنوان نفر اول و اصغر رجبی به عنوان نفر دوم معرفی شدند.
هیئت داوران هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان، محمد حسن‌زاده را به عنوان نفر اول رشته ترتیل و محسن پاکدامن و محمد فرقانی را به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی کرد.
مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور فعالان قرآنی استان در رشته‌های حفظ یک جزء، سه جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء، قرائت، ترتیل، اذان، تفسیر (ویژه ائمه جماعات)، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز(ویژه سنین هشت تا 15 سال) برگزار شد.
جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه برادران و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و رتبه‌های اول هر رشته در مرحله استانی برای رقابت و حضور در مرحله کشوری به دبیرخانه استان میزبان در زنجان معرفی می‌شوند.
رشته‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه نیز همزمان با سراسر کشور به صورت کتبی در استان یزد برگزار شد.
هفتمین جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان سوم تا ششم آبان‌ماه سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول