اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

تشکیل جامعه قرآنی نیاز به عزم ملی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تشکیل جامعه قرآنی در کشور نیازمند عزم ملی است.

تشکیل جامعه قرآنی نیاز به عزم ملی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز، حجت الاسلام سیدعباس مسعودی اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی انجام شده در کشور تاکنون مناسب بوده اما برای تشکیل جامعه قرآنی در کشور نیاز به عزم ملی است.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم تاکنون 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور تربیت شده‌اند که این مهم یکی از موفقیت‌های بزرگ در مسیر توسعه علوم قرآنی و همچنین حفظ آیات قرآن است.
این مسئول گفت: ایجاد مؤسسات قرآنی و مراکز وابسته جهت پرورش حافظ قرآن در شهرستان‌ها، اعطای مدرک کارشناسی علوم قرآنی به حافظان کل قرآن از دیگر فعالیت‌های مؤثر اجرا شده در کشور برای تربیت حافظ کل قرآن بوده است.
مسعودی افزود: فعالیت‌های قرآنی انجام شده در کشور تاکنون مناسب بوده اما برای تشکیل جامعه قرآنی در کشور نیاز به عزم ملی است.
وی با اشاره به برنامه‌های ضروری در دست اجرا  در مدارس برای تربیت حافظ قرآن گفت: تشویق مدارس ابتدایی برای اجرای طرح‌های حفظ سه جزء و پنج جزء، اجرای کامل طرح ملی حفظ قرآن کریم در کشور از جمله طرح‌های مؤثر در اجرایی شدن این ایده در مدارس است.
مسعودی با اشاره به آغاز طرح ملی نهضت حفظ قرآن در استان البرز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح در استان البرز 5 هزار حافظ کل قرآن طی پنج سال آینده تربیت شود.
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان با اشاره به راهکارهای اجرایی شدن طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در استان البرز گفت: احداث مدارس حفظ و تفسیر قرآن در شهرها، تشویق طلبه‌های جوان به حفظ، ایجاد امکانات برای کسانی که در طول سال حداقل 10 جزء حفظ کنند برای ورود به دانشگاه، ایجاد دوره‌های حفظ غیرحضوری برای بانوان خانه‌دار، تولید و پخش برنامه‌های رادیویی در استان و ایجاد کارگروه‌های تخصصی جهت ارائه راهکارهای نوین حفظ قرآن کریم از جمله راهکارهای مهم دراین زمینه است.
انتهای پیام/ح30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول