اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد خلخال:

جامعه قرآنی مهذب از ناهنجاری‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال گفت: جامعه قرآنی که در آن رفتارها و باورها بر اساس کتاب آسمانی تنظیم شود مهذب از هرگونه ناهنجاری و پلشتی است.

جامعه قرآنی مهذب از ناهنجاری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد معصومی پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری آزمون سراسری مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن در خلخال اظهار داشت: جامعه ما امروز بیش از نگاه سوری و ظاهری به مفاهیم و اندرز‌های قرآنی به درک و فهم بیشتر از معانی قرآن نیاز دارد تا یک باور واقعی در این زمینه در نگرش‌ها و رفتارها و سلوک اجتماعی شکل بگیرد.

وی جامعه برگرفته از آرمان قرآنی را جامعه متوجه به اخلاق و سیره نیک توصیف کرد و گفت: در نگرش منصفانه چنین جامعه‌ای شایسته مرتبط و جایگاه اعلاء است و انسان‌های حاضر در آن جامعه نیز تلاش می‌کنند تا به دور از هرگونه وابستگی و آلایش خود را به سمت سعادت و خوشبختی واقعی در حرکت و تکاپو ببینند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال با قدردانی از نهادینه شدن قرآن‌خوانی و قرآن‌باوری در مدارس و بین دانش‌آموزان نسل آینده خاطرنشان کرد: نهضت عظیمی که در حوزه قرآن‌آموزی آغاز شده است نهضت امروز و دیروز و یا گذر زمانی نیست بلکه نهضت پایداری است که می‌تواند استمرار آن بقای اخلاق، معرفت و سلوک قرآنی را در جامعه نهادینه کند.

معصومی فعالیت بیش از 40 موسسه و خانه قرآنی را در خلخال یادآور شد و افزود: همایشی نیز با حضور مدیران و مسئولان این موسسات و خانه‌های قرآنی تا چند روز آینده در شهرستان خلخال شاهد خواهیم بود.

این مسئول به برگزاری آزمون‌های متنوع علوم قرآنی اشاره کرد و بیان داشت:‌ این آزمون‌ها همزمان با سراسر کشور با همکاری مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و موسسات قرآنی شهرستان خلخال و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال هدف تدارک چنین برنامه‌هایی را ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه با نگرشی واقعی و حقیقت‌بین به موضوع کلام الهی و درک و فهم اندیشه‌ها و باورهای قرآنی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آزمون سراسری مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با شرکت 780 نفر از علاقمندان قرآنی در بیش از 11 حوزه امتحانی در خلخال برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول