اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاریان قرآنی در اردبیل برگزار شد

همایش بزرگ جامعه قرآنی استان اردبیل همزمان با ایام فاطمیه

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام فاطمیه همایش بزرگ جامعه قرآنی استان اردبیل با حضور قاریان، حافظان و تالیان قرآن کریم در اردبیل برگزار شد.

همایش بزرگ جامعه قرآنی استان اردبیل همزمان با ایام فاطمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش بزرگ که عصر امروز برگزار شد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: مهم‌ترین هدف ما در بحث قرآن‌آموزی، قرآن‌باوری است که این هدف باید به منازل برده شده و در میان اشخاص، محیط‌های اداری و غیراداری و خانواده‌ها وارد شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده ترویج قرآن‌باوری را وظیفه همه مربیان قرآنی اعلام کرد و افزود: ما موظف هستیم این عمل را از خودمان شروع کرده و با سرایت دادن به تمام محیط‌ها منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همه‌گیر شدن آموزش قرآن را محقق سازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که علاوه بر قرآن‌باوری، قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی را نیز باید در جامعه ترویج دهیم، تصریح کرد: امروز در هزاره سوم و عصر دیجیتال که به عنوان عالی‌ترین عصر تحول علمی نامگذاری شده است، مقام معظم رهبری با بیان شفاف خویش فرمودند جهان امروزی نیازمند قرآن است و هر جامعه‌ای باید برای رشد و تعالی به آموزش قرآن بپردازد تا نتیجه شایسته‌ای را در تمام حوزه‌ها کسب کند.

ستوده با تاکید بر این‌که تلاوت قرآن در تمام فضای کشور نقش مهمی دارد، خاطر نشان کرد: سهم و معرفت قرآن تأثیرپذیری آن را بسیار والا می‌کند و این امر جزو منویات مقام معظم رهبری است که در تمام سطوح باید پیگیری شود.

این مسئول نهضت قرآن‌آموزی را بهترین عمل در حوزه تبلیغات اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: قرآن‌خوانی جزو بحث‌های مهمی است که امسال به آن پرداخت می‌شود و علاوه بر تفسیر جزء از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که دارالقرآن کریم استان اردبیل آن را پیگیری می‌کند.

وی با یادآوری این‌که قرآن فهمی و قرآن‌دانی نقش بسیار مهمی را در پیشرفت کشورها ایفا می‌کند، اضافه کرد: ما باید به داشته‌های قرآنی خود اهتمام بورزیم و نداشته‌ها را تقویت کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ هر قدر در مورد قرآن تلاش شود، زیاد نیست چرا که آن چه که ما امروز داریم از همین قرآن است و قرآن روشنی‌بخش تمام زندگی‌ها است.

وی برگزاری جلسات شورای عالی قرآن در استان اردبیل را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شورای فرهنگ عمومی بر استان اعلام کرد و افزود: ما خرسندیم که ریاست این شورا به دست آیت‌الله عاملی امام جمعه اردبیل سپرده شده و از این پس برنامه‌های قرآنی در اردبیل به طور جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول