اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان:

جامعه ما فاصله بسیاری با جامعه قرآنی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان گفت: این یک واقعیت است که جامعه ما فاصله بسیاری با جامعه قرآنی دارد.

جامعه ما فاصله بسیاری با جامعه قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هادی اکبرزاده ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین گردهمایی نخبگان سراسر کشور در هتل کوثر  اصفهان اظهار داشت: ورود نخبگان قرآنی به فضای فرهنگی جامعه یک ضرورت است و تجلیل از نخبگان به صورت نمادین به این امر کمک بزرگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن مؤمنان را به حیات طیبه دعوت می‌کند، بیان داشت: این حیات طیبه جز با پیروی از دستورات قرآن کریم در تمامی رفتارها و اعمال زندگی میسر نمی‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان اینکه جامعه ما با قرآن فاصله بسیاری دارد را یک واقعیت دانست و تاکید کرد:  همان‌گونه رهبر معظم بر این مطلب اشاره و گفته‌اند با توجه به دستاوردهای جدید در کشور کم توجهی به معنویات از آسیب‌های موجود است.

وی ادامه داد: تزکیه نفس و خودسازی به جز با توسل به قرآن و اهل بیت (ع) میسر نمی‌شود.

اکبرزاده تصریح کرد: در منطق قرآن تزکیه نفس مقدم بر تعلیم است و به این منظور نخبگان قرآنی نوید دهنده این راه هستند.

وی جامعه‌ای که در آن 10 میلیون حافظ قرآن کریم وجود دارد را سرشار از معنویت دانست و افزود: بنیاد نخبگان قرآنی باید جامعه را بیش از پیش در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود جذب کنند، و دیگران را با خود همراه و همگام کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان شناسایی و حمایت از نخبگان قرآنی را هدف از برگزاری این همایش دانست و اضافه کرد: حمایت از نخبگان قرآنی توسط بنیاد و انتقال فضای نخبگان قرآنی به دیگر نخبگان رشته‌های دیگر از اهداف نخستین گردهمایی نخبگان کشور در اصفهان است.

وی گفت: در این همایش حدود 200 نفر میهمان وجود دارد که حدود 130 نفر از آنها نخبه هستند که از این تعداد حدود 90 نفر نخبه قرآنی و بقیه  نخبه سایر رشته‌های علمی هستند.

اکبرزاده با بیان این مطلب ادامه داد: هدف از دعوت نخبگان سایر رشته‌ها ایجاد ارتباط بین نخبگان قرآنی و انتقال فضای قرآنی در وجود و تعامل با یکدیگر است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول