اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد

برگزاری همایش کشوری انجمن کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: همایش کشوری انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی 28 تیرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری همایش کشوری انجمن کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر ابوالفضل زکریایی ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: امسال همایش بزرگ اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور اعضای حقیقی و حقوقی 28 تیرماه برگزار می‌شود و شایسته است از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی به ویژه استانداران و فرمانداران قدردانی کنیم که با رویکرد کیفی‌سازی این جلسات نسبت به تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی اقدام می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه کتابخانه‌های عومی استان اردبیل وضعیت مطلوبی در برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات داشته است، خاطرنشان کرد:  78 درصد جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استانی،‌ شهرستانی، شهرها و بخش‌ها برگزار شده و نکته جالب توجه اینکه در این جلسه کیفیت مصوبات مدنظر بوده و مثبت و پخته به نظر می‌‌رسد.

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: درصد تحقق مصوبات نیز با پیگیری مسئولان امر به ویژه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در حد مطلوبی بوده به گونه‌ای که تلاش می‌کنیم حمایت‌های لازم را نیز از انجمن عمومی فعال استان داشته باشیم.

استان اردبیل همایش انجمن‌های کتابخانه‌ها را برگزار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکریایی در بخش دیگری از سخنان خود به دو محور مصوبات و فعالیت انجمن‌ها به شکل بومی و ملی اشاره کرد و گفت: در بحث بومی مسائل و مشکلات شهرها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان مورد بحث و بررسی اعضای انجمن قرار می‌گیرد که اغلب موضوعات و محوریت کار در 12 موضوع می‌باشد.

این مسئول بیان داشت: این موضوعات شامل فعالیت‌های فرهنگی، ساخت و ساز، تعمیر و تجهیز، نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها،‌حوزه تبلیغات،‌ خیرین، تفاهم نامه‌ها، منابع، فناوری اطلاعات و برخی مباحث منطقه‌ای است.

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: برخی موضوعات خاص ملی نیز در این جلسات مطرح می‌شود و در مورد آن تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

زکریایی با ارائه آمار جالب از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌‌های عمومی کشور ادامه داد: 3 درصد این اعضا مدرک دکترا داشته، 20 درصد مدرک فوق‌لیسانس و بیش از 70 درصد لیسانس و 3 درصد نیز مدرک حوزوی دارند که یک تنوع خاص در ترکیب اعضای انجمن را شاهد هستیم که سیاست‌گذاری در این حوزه را  انجام می‌دهند.

وی به دو ساختار اجرایی و علمی انجمن‌ها اشاره کرد و افزود: در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان‌ها، چهار عضو حقیقی، شهرستان‌ها پنج عضو حقیقی و شهرها و بخش‌ها نیز دو عضو حقیقی بازوی فکری انجمن‌ها هستند که در کنار مسئولان استانی نظیر استاندار، فرماندار، بخشدار و شهردار در انجمن فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان سخنان خود حضور اساتید دانشگاه‌ها عناصر فرهنگی و تاثیر‌گذار مختلف و خیرین را در این جلسات به عنوان بازوان مشورتی و فکری ضروری توصیف کرد و اظهار داشت:‌ در چنین فضایی تصمیم‌گیری‌ها در حوزه کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول