اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح «کتاب من»

5000 جلد کتاب به کتابخانه‌های قم اهدا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از اهدای 5 هزار جلد کتاب بر اساس نیاز مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی استان قم در طرح کتاب من خبر داد.

5000 جلد کتاب به کتابخانه‌های قم اهدا شد

علی فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه تقویت فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری کارهای تبلیغی مانند برپایی نمایشگاه کتاب به منظور ترویج سنت مطالعه و کتابخوانی در سطح استان و کتابخانه‌ها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بخش مستقل کودک و نوجوان در 16 کتابخانه راه‌اندازی شده که این امر در زمینه ترویج کتابخوانی مؤثر بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به استقرار ایستگاه عرضه و مطالعه کتاب گفت: این ایستگاه‌ها در قالب اتوبوس شهری راه‌اندازی و در مناطق محروم و پرجمعیت و پارک‌سوارها با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر شده است.

وی اجرا و توسعه طرح «کتاب من» را از دیگر برنامه‌های کتابخانه عمومی استان ذکر کرد و افزود: در این طرح بر اساس درخواست متقاضی به همراه مشخصات کامل، کتاب تهیه شده و در اختیار کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

فریدونی خاطر نشان کرد: سال گذشته 5 هزار جلد کتاب از طریق طرح کتاب من به کتابخانه‌های استان قم اهدا شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نقش کتابداران در ترویج کتابخوانی گفت: به همین منظور کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی، دوره‌های آموزشی و اخلاق کتابداری برگزار شد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطر نشان کرد: تشکیل کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه و کانون‌های ادبی و همچنین فعالیت‌هایی مانند نقد و بررسی آثار شهید آوینی و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان قم است.

وی عنوان داشت: اکنون 2 هزار کتاب گویا به منظور ارائه مطالب به صورت دیداری و شنیداری در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای در دسترس مخاطبان قرار گرفته که افراد نابینا و کسانی که متمایل به شنیدن متن کتاب هستند می‌توانند در ماشین و خانه از متن شنیداری این کتاب‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول