اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

راه‌اندازی شبکه اینترانت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از راه‌اندازی شبکه اینترانت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

راه‌اندازی شبکه اینترانت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان

عطاالله رستگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: این شبکه به منظور تسهیل در تبادل داده‌ها، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، راه‌اندازی این سیستم زمینه ارتباط سریع اداره‌کل با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را فراهم و نقش مهمی در تسریع کارها و پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های جدید در توسعه فعالیت‌های بخش‌های مختلف کتابخانه‌ای نقش بسزایی دارد.

رستگار خاطرنشان کرد: اینترانت شبکه‌ای به منظور انتقال داده‌ها راه‌اندازی شده و از طریق آن تمام خدمات اینترنت از جمله پست الکترونیکی، انتقال فایل‌ها و تله کنفرانس فراهم می‌شود.

به گفته وی، در صورت تامین اعتبارات لازم زمینه اتصال تمامی کتابخانه‌های عمومی استان به این شبکه فراهم می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در ادامه از راه‌اندازی اتوماسیون اداری شهرستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: این مهم موجب ارتباط موثر ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اداره‌کل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه از راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد، و گفت: ایجاد زمینه برای آشنایی مخاطبان با فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی از اهداف اصلی راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی کردستان است.

به گفته وی، ایران اسلامی مملو از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف و متنوعی است که آشنایی با آنها برای شناخت بهتر این مرز و‌ بوم لازم و ضروری است.

رستگار از انجام مکاتبات با ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سایر استان‌های کشور به منظور همکاری در اجرای این طرح خبر داد و افزود: از سایر استان‌ها خواسته شده که کتاب‌های مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم استان خود را برای تجهیز این بخش به کتابخانه‌های عمومی کردستان ارسال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بخش فرق و مذاهب در کتابخانه‌های عمومی کردستان دایر شده و در آینده نیز بخش‌های ایران‌شناسی و دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول