اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان:

همکاری با تشکل‌های مردمی زیست محیطی گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از گسترش همکاری این اداره‌کل با تشکل‌های زیست محیطی مردم نهاد خبر داد.

همکاری با تشکل‌های مردمی زیست محیطی گسترش می‌یابد

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با تشکل‌های مردم نهاد استان در زمینه محیط زیست اظهار کرد: خوزستان 15 تشکل مردم نهاد ثبت شده زیست محیطی دارد که فقط تعدادی از آنها فعال هستند.

وی افزود: در این نشست، مشکلات و راه‌های همکاری و مشارکت تشکل‌ها در توسعه فرهنگ زیست محیطی مطرح و قرار شد امسال در برگزاری دوره‌های آموزشی از حضور فعالان عرصه زیست محیطی استفاده شود.

لاهیجان‌زاده طیف‌های مختلف مخاطبان جامعه از دانش‌آموزان، بانوان و اقشار گوناگون را یادآور شد و گفت: با برگزاری همایش و نمایشگاه با همکاری NGO ها سعی می‌شود ارتباط با این اقشار توسعه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مورد میزان اعتبار این اداره کل در بخش آموزش در سال‌جاری اظهار کرد: بودجه هنوز ابلاغ نشده اما امسال برای نخستین بار اعتباری ویژه برای آموزش پیش بینی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مشکل فعال نبودن NGO های زیست محیطی محدود به خوزستان نیست، تصریح کرد: قانون در این زمینه محدود کننده است زیرا دستگاه‌های دولتی اجازه کمک به این تشکل‌ها را ندارند و سازمان‌‌های مردم نهاد هم نمی‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند بنابراین ناچارند خود هزینه‌هایشان را تأمین کنند و با مشکلات مالی مواجه می‌شوند.

لاهیجان‌زاده افزود: با استفاده از حضور این تشکل‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی سعی در تقویت آنها داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: البته مسائل روز کشور نیز بر فعالیت سازمان‌‌های مردم نهاد اثر منفی دارد چرا که مطرح کردن مشکلات و گردهمایی اعضای این تشکل‌ها اگرچه فارغ از مسائل مختلف باشد اما از سوی تعدادی از افراد به ویژه در خارج از کشور، منحرف و به یک موضوع سیاسی تبدیل می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره دلیل همکاری مثبت خود با تشکل‌های غیردولتی، اعتمادسازی و شفاف سازی را دلیل اصلی تعامل با NGO ها در دوران حضور پنجساله خود در اصفهان دانست و گفت: اداره کل محیط زیست به صورت یک NGO در بدنه دولت عمل می‌کرد. سعی در پنهان کردن مشکلات نداشت و مسائل تهدید کننده آینده استان را مطرح می‌کرد که سبب جلب اعتماد تشکل‌های مردم نهاد اصفهان شد.

احمدرضا لاهیجان زاده که ماه گذشته به سمت مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان منصوب شد در زمان حضور پنج‌ساله خود در اصفهان همکاری موفقی با NGO‌ها داشت به طوری که تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی اصفهان طی نامه‌ای به استاندار اصفهان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواستار عدم انتقال وی از اصفهان به خوزستان شدند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول