اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 فروردین 91

نخستین همایش تشکل‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از برگزاری نخستین همایش تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان در 27 فروردین سال جاری خبر داد.

نخستین همایش تشکل‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطا‌الله رحمانی‌آبیدر عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار داشت: عدم گرایش مردم استان کردستان به مواد مخدر ریشه در اعتقادات آنها داشته و به دلیل  تقاضای کم در استان شاهد عرضه کم مواد مخدر نیز هستیم.

وی افزود: فرهنگ و آداب و رسوم و اعتقادات دینی مردم مسلمان این خطه از میهن اسلامی و روشنگری‌های مناسب توسط خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی امر در استان موجب شده است که کردستان جزو استان‌های پاک کشور از این لحاظ باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: واگذاری امور پیشگیری و درمان و حتی مقابله با مصرف و توزیع مواد مخدر به تشکل‌های مردمی و حمایت از این تشکل‌ها برای انجام امور تخصص در این حوزه می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

وی افزود: از دی‌ماه سال 90 کمیته تشکل‌های غیردولتی و مشارکت‌های مردمی زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل شد و تا پایان سال 90 این کمیته 2 جلسه را تشکیل داد که خوشبختانه تصمیمات مهمی در خصوص ساماندهی امور تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان گرفته شد.

رحمانی آبیدر خاطرنشان کرد: بسترسازی برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر تشکل‌های مردمی در امر مبارزه با مصرف مواد مخدر در استان و حمایت از فعالیت‌های این تشکل ها از جمله اولویت‌های کمیته تخصصی تشکل‌های غیردولتی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری همایش استانی تشکل‌های مردمی فعال استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر در 27 فروردین سال جاری در سنندج خبر داد و افزود: امید است با مشارکت گسترده تشکل‌های فعال در این حوزه شاهد پررنگ شدن هرچه بیشتر نقش تشکل‌های مردمی در حوزه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر در استان باشیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول