اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رمضانی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

توجه به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش چالش‌های ازدواج

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش چالش‌های ازدواج جوانان نقش ارزنده‌ای دارند که باید به این نقش توجه لازم صورت گیرد.

توجه به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش چالش‌های ازدواج

روح‌الله رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: برای بررسی این موضوع نخستین نشست تخصصی بررسی نقش سازمان‌های مردم نهاد در کاهش چالش‌های پیش روی ازدواج جوانان در فرهنگسرای جوان شهر قم برگزار شد.

وی ادامه داد: این نشست با حضور تشکل‌های جوان فعال در حوزه ازدواج استان قم دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشت که قطعا در آینده به مدد اجرای صحیح برنامه‌های جوانان خواهد آمد.

رمضانی اضافه کرد: در این نشست که تشکل‌های کانون خادم‌الرضا، مؤسسه طلوع پیوند آسمانی، وصال مهر، موسسه خانه نور، بانوی آسمان و مؤسسه شجره معرفت حضور داشتند راهکارهای پیش روی سمن‌های فعال در این زمینه برای کاهش مشکلات ازدواج مورد بررسی قرار گرفت ستادی نیز تشکیل شد.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین بیان کرد: این معاونت با بررسی مسائل مربوط به جوانان و منابع و امکانات موجود، اولویت کاری خود را در سال 1391 فعالیت با محور ازدواج قرار داده و از طرح‌های سمن‌های فعال در این زمینه استقبال خواهد کرد.

وی در ادامه هدف از تشکیل این ستاد را شیوه‌ای برای تسهیل و به حداقل رساندن مشکلات جوانان جامعه در این عرصه دانست و یادآور شد: اعضای این ستاد باید با هم‌فکری و اتحاد به عنوان بازوان توانمند در این زمینه وارد شده و با اجرای طرح‌های نو و خلاقانه بستری را برای بهبود وضعیت ازدواج در استان ترسیم کنند.

رمضانی عنوان داشت: طرح‌های خوب در زمینه ازدواج باید به صورت قانون در ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح و تصویب شود و با مساعدت استاندار قم به عنوان امور تکلیفی به ارگان‌های مربوطه ابلاغ شود، ضمن اینکه تشکل‌های جوانان هم باید عملکرد دستگاه‌های دولتی در زمینه ازدواج را رصد کنند.

وی یاد آور شد: همچنین در ادامه نخستین نشست تخصصی بررسی نقش سازمان‌های مردم نهاد در کاهش چالش‌های پیش روی ازدواج جوانان در فرهنگسرای جوان قم، دبیران حاضر در جلسه به بیان گزارش از عملکرد سمن خود در زمینه ازدواج پرداختند.

رمضانی تصریح کرد: از سوی دیگر دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد از ابتکار تشکیل این ستاد استقبال کردند و خواهان اجرای برنامه‌های عملیاتی برای دستیابی به اهداف این ستاد شدند، ضمن اینکه در پایان مقرر شد جشن ازدواج 55 زوج جوان همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) برگزار شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول