اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی:

سازمان‌های مردم‌نهاد رکن مهم توسعه اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد، یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اجتماعی و فرهنگی هستند.

سازمان‌های مردم‌نهاد رکن مهم توسعه اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدوحید موسویان صبح امروز در سالن جلسات خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی، در زمینه تاسیس، مدیریت و نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار فعال است و در واقع، این مسئله یکی از وظایف تخصصی این دفتر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: میزان ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی، نسبت به گذشته، به فضل الهی دارای پیشرفت شده است.

موسویان ادامه داد: برگزاری جشنواره سراج در سال گذشته و هم‌چنین جشنواره دستاوردهای سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) برتر استان، نقطه عطف بسیار مهمی در این زمینه بودند و باید این فعالیت‌ها در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست‌های فراوان و جدیدی برای تاسیس سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد که دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی در حال بررسی آنها است و به ‌زودی مجوزهای لازم در این زمینه صادر می‌شود.

موسویان یادآور شد: فعالان فرهنگی، رسانه‌ها، نخبگان، دانشجویان و هم‌چنین اساتید دانشگاه باید برای پوشش بهتر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، به سمت این سازمان‌های مردم‌نهاد گرایش پیدا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار خطیری در توسعه اجتماعی ایفا می‌کنند و این امر در استان فرهنگ‌خیز خراسان‌رضوی دارای حساسیت و اهمیت بیشتری است.

موسویان با اشاره به رویکرد دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی نسبت به سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی، عنوان کرد: خراسان‌رضوی نیازمند، سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی در زمینه‌های توان‌بخشی، حمایتی، نرم‌افزاری، فرهنگی، قرآنی و مطالعات علمی است.

وی ادامه داد: در عرصه‌های مذهبی مانند مساجد نیز، نیازمند این هستیم که جوانان به سمت تشکیل این سازمان‌ها گرایش پیدا کنند و عمده امور را خود انجام بدهند.

موسویان یادآور شد: در زمینه تخصصی‌شدن سازمان‌های مردم‌نهاد تاکنون اقدامات بسیار مناسبی نیز انجام شده است، برای مثال در حال حاضر با کمک خیّرین، انجمن بیماران هموفیلی یا سرطانی تشکیل شده و البته نباید در همین سطح متوقف شویم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی ابراز کرد: باید با ساز و کارهای حمایتی و تشویقی متفاوت، خیّرین را برای تاسیس این سازمان‌ها تشویق کنیم و از تمام ظرفیت‌های موجود در استان نیز برای این امر به‌ صورت بهینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول