اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عسکرزاده:

تشکل‌های مردم‌نهاد یزد توانمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار یزد از توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد در استان یزد با برگزاری کارگاه‌های مختلف خبر داد.

تشکل‌های مردم‌نهاد یزد توانمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین عسکرزاده صبح امروز در نشستی با مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان یزد با اشاره به نقش تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد در جریان کمک به توسعه جامعه نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد از ظرفیت بالایی در کمک به توسعه جوامع برخوردارند، افزود: سمن‌ها با کسب اطلاعات از دولت و انتقال آن به بدنه جامعه و بازخورد آن به دولت یک رابطه دوسویه و متقابل را ایجاد می‌کنند که این خود زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اشاره به اینکه تاکنون 20 تشکل با مجوز از فرمانداری یزد در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: موضوع فعالیت این تشکل‌ها اغلب در حوزه امور اجتماعی، فرهنگی و خیریه‌ای است و تعدادی نیز با موضوع علمی - پژوهشی، هنری، آموزشی و فلسفی فعالیت دارند.

عسکرزاده خواستار ارتباط و تعامل بیشتر سازمان‌های مردم نهاد با فرمانداری شد و تصریح کرد: در سال 91 برنامه‌های مختلفی را برای سمن‌ها در نظر داریم که از آن جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های سمن‌ها هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور توانمندسازی سمن‌ها اشاره کرد.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام شده در زمینه افزایش تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان یزد خاطرنشان کرد: استمرار جلسات و تعامل مناسب زمینه تقویت و توسعه هر چه بهتر را در جامعه فراهم خواهد کرد.

طالبی عنوان کرد: با توجه به استقبال سمن‌ها از طرح‌های فرهنگی دولت متأسفانه واگذاری این طرح‌ها به تشکل‌ها به دلیل تغییر شرایط تخصیص اعتبارات فرهنگی فعلاً بی‌نتیجه مانده است.

وی با اشاره به اینکه لازمه سمن‌ها اتکا به مردم و بخش غیر دولتی است، بیان کرد: سمن‌ها باید در جلب مشارکت مردم و خیّران و افراد توانمند همت گمارند و وظیفه دولت نیز فراهم کردن بستر مناسب برای رشد و نمو این سازمان‌های مردم‌نهاد است و بدین منظور اولویت کاری در سال جدید، آموزش سمن‌هاست.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم‌چنین بیان کرد: برای تأسیس و فعال‌سازی خانه رشد سمن‌ها هر گونه پی‌گیری و اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول