اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد

تغییر پلیس ساختارمدار به پلیس مردم‌نهاد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان از تغییر پلیس ساختارمدار به پلیس مردم‌نهاد در این نیرو خبر داد.

تغییر پلیس ساختارمدار به پلیس مردم‌نهاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار ابراهیم قائدرحمتی در نخستین همایش ملی اشتغال، نظم و امنیت در تالار حکمت دانشگاه گیلان با تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: جامعه ایرانی در آستانه ورود به فردایی متفاوت با مقتضیات مختلف، گام به عصری به شدت اجتماعی گذاشته است.

وی ادامه داد: اگر دیروز از اجتماع امنیتی سخن می‌گفتیم، امروز از امنیت اجتماعی شده سخن می‌گوییم.

قائدرحمتی با بیان اینکه امنیت اجتماعی ما بر هستی شناختی مبتنی بر شناخت جغرافیای انسانی، فرهنگی، اجتماعی و ... استوار است، تصریح کرد: یکی از مشتقات مفهوم امنیت، ایمانی است که انسان را به آرامش و صلح می‌رساند.

رئیس پلیس گیلان سه اصل قانون، دین و اخلاق را بنیان حاکمیت و تداوم فعالیت یک کشور دانست و خاطرنشان کرد: هر کدام از عناصر مذکور می‌تواند ضامن تداوم حکومت، دولت و یک جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون، دین و اخلاق به برکت دین مبین اسلام در یک راستا مد نظر اندیشمندان قرار گرفته است، ابراز کرد: قانون مبنای عمل و بهره‌مندی از دین و اخلاق است.

قائدرحمتی به‌کارگیری هر کدام از سه اصل مذکور را مستلزم سازوکارهای ویژه خواند و بیان کرد: نیروی انتظامی با تکیه بر دین و اخلاق اسلامی پاسدار و مجری قانون است.

این مسئول تکلیف نیروی انتظامی را برقراری نظم و امنیت در جامعه دانست و تصریح کرد: تغییر رویکرد پلیس ساختار‌مدار به پلیس مردم‌نهاد و استفاده از ابزارهای نرم و توجیه جامعه ابعاد و فضای جدیدی در مقابل این سازمان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نظم و امنیت را به جامعه ارائه می‌دهد، اظهار کرد: موضوع نظم و امنیت در نگرش جدید مسئله‌ای تک بعدی نبوده بلکه باید این همایش و همایش‌های مشابه در سراسر کشور که توسط نیروی انتظامی و همکاری اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها مدیریت می‌شود، در راستای تحقق این امر باشد.

قائدرحمتی اشتغال را یکی از مولفه‌های اصلی در اقتصاد کلان برشمرد و خاطرنشان کرد: پرداختن مناسب به اشتغال از وظایف دولت‌ها بوده و توجه نیروی انتظامی به این موضوع به دلیل تاثیر آن در ابعاد مختلف نظم و امنیت است.

رئیس پلیس گیلان با بیان اینکه بیکاری با خود بی‌رحمی، بی‌انصافی، بی‌عدالتی و عدم امنیت به همراه می‌آورد، اذعان کرد: اشتغال باید همواره در کانون توجه باشد زیرا یکی از دغدغه‌های مهم ساختار، برقرارکننده نظم و امنیت است.

به گفته وی، اقتصاد پایه مادی و سطوح زیرین نیازهای بشری را زیر پوشش قرار می‌دهد و در تولید امنیت نقش بسیاری دارد.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه چالش‌های موجود در حوزه اقتصاد می‌تواند بسترساز چالش‌های امنیتی شود، بیان کرد: فقر و محرومیت اقتصادی، عدم سرمایه‌گذاری لازم و وجود قشر بیکاران در جامعه، درون‌زا نبودن صنعت و ساختارهای اقتصادی کشور، دولتی بودن حجم عمده اقتصاد کشور و پایین بودن بهره‌وری از عمده‌ترین مشکلات است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: جهاد اقتصادی امری تمام شدنی نیست و مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه در عرصه‌های اقتصادی برای ملت ایران یک ضرورت است.

وی خواستار تقویت مهارت‌ها، توانمندسازی نیروی کار، نگرش‌های درست مدیریتی و ایجاد احساس امنیت برای کارگران و سرمایه‌گذاران شد و بیان کرد: بیکاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این پدیده در سطح کلان موجب فقر، توسعه نیافتگی، ترس و ناامیدی اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول