اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

صحیفه سجادیه نمونه‌‌‌ ارزشمند انتقال مفاهیم دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا گفت: صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین از نمونه‌های ارزشمند و والای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دینی در جامعه است.

صحیفه سجادیه نمونه‌‌‌ ارزشمند انتقال مفاهیم دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمد‌همایون زرینه عصر امروز در مراسم جشن میلاد امام سجاد (ع) که در مسجد جامعه این شهرستان برگزار شد با تبریک این روز اظهار کرد: صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین از نمونه‌های ارزشمند و والای سیر و سلوک معنوی است که باید در جامعه ترویج شود.

امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به لزوم درس‌گیری از منش و زندگانی امام سجاد (ع) افزود: شیعیان امروز وظیفه دارند که با تعمیق هر‌چه بیشتر خود در زندگی و مفاهیم اهل بیت سعادت و جاودانگی معنوی برای خویش شده و اقتدار و عزت نظام اسلامی را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه معصومین در همه حال اسوه و نمونه‌ای والا برای انسان‌ها و افراد مختلف هستند تصریح کرد: راهی که ائمه اطهار انتخاب کرده‌ و آن را منور کرده‌اند امروز باید با همت و عبادات هر‌چه بیشتر ما مسلمانان و به‌ویژه شیعیان تدام یافته و ادامه پیدا کند، زیرا تنها در پناه معارف و اصول شرعی است که انسان می‌تواند به تقوا رسیده و خود را به خداوند متعال نزدیک‌تر کند.

امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به نقش ویژه امام زین‌العادین در ترویج و اشاعه آموزه‌های دین اسلام در دوران جور و اختناق بنی‌امیه عنوان کرد: شیعیان در زمان آن امام همام با توجه به منویات ایشان موجب وحشت و هراس کافران و ملحدان دینی شده بودند و امام سجاد با قدرت معنوی خویش ظالمان و ستمگران عصر خویش را نابود می‌کرد.

زرینه با بیان احادیثی از پیشوایان دینی پیرامون لزوم اتحاد در برابر دشمنان و مستکبران در عالم بیان کرد: قرآن کریم به همه مسلمان می‌آموزد که همواره با دوستان و نیکان به مهربانی و عطوفت و با ستمگران و مشرکان به دین خدا با سرسختی و شجاعت برخورد کنید و موجب شکست آنان در طرح‌ها و برنامه‌های ضد اسلامی‌شان شود.

وی حضور پررنگ و با انگیزه جوانان و نوجوانان جامعه در تزیین مراسمات اعیاد مختلف سال و به‌ویژه اعیاد شعبانیه را نشانه علاقه فراوان و شدید آنان به فراگیری فرهنگ اهل بیت در جامعه دانست و تصریح کرد: همه باید در راستای ترویج فرهنگ و همچین اعتلای دین مبین اسلام در جامعه تلاش کرده و از هیچ کوششی دریغ نکنیم، چرا که در جهان آخرت مورد غضب الهی قرار می‌گیریم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول