اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

فرهنگ انتظار برای تمام اقشار جامعه نهادینه نشده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: فرهنگ انتظار آنچنان که لازم است ساز و کار آن برای تمام اقشار جامعه نهادینه نشده و صرفاً در یک فضای عمومی قرار دارد.

فرهنگ انتظار برای تمام اقشار جامعه نهادینه نشده است

حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه فرهنگ انتظار آنچنان که لازم است ساز و کار آن برای تمام اقشار جامعه نهادینه نشده و صرفاً در یک فضای عمومی قرار دارد، اظهار کرد: برای نزدیک‌تر شدن به این اهداف باید تلاش‌های زیادی در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌ باشیم.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در این مورد چالش‌ها و آسیب‌های زیادی دیده می‌شود، ادامه داد: مهم‌ترین چالش این است که مسئله انتظار به صورت صحیح درک نمی‌شود و در این ارتباط نیز این مسئله برای آحاد جامعه به شکل موثر نهادینه نشده است.

یعقوبی افزود: مسئله انتظار و ظهور این حضرت برای اکثر افراد جامعه یک نیاز و یک اولویت مهم نیست که این نگرش باید در عموم مردم به خصوص در نخبگان اصلاح شود.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: باید این نیاز در کل افراد جامعه به ویژه نخبگان به وجود بیاید تا به این درک واقعی برسند که بشریت برای تشکیل حکومت الهی و عادل خود را آماده کنند.

یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ انتظار فرهنگی است که نیروهای انقلابی و متعهد را تربیت می‌کند که خواستار عدالت هستند، خاطرنشان کرد: تربیت چنین انسان‌هایی برای دشمن‌های اسلام خطرناک است و با نگاه‌های مستکبران سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد از بین بردن کامل این فرهنگ را دارد خاطرنشان کرد: این فرهنگ یک فرهنگ انسان‌ساز است و به همین دلیل است که دشمن از این ناحیه حملات فرهنگی خود را سازماندهی می‌کند.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه برای دفع حملات این چنینی دشمن و رفع چالش‌های این موضوع باید در بخش‌های مختلفی فعالیت کنیم، ادامه داد: در یک بخش برای نهادینه کردن درست این فرهنگ باید تبلیغ کنیم.

یعقوبی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود این است که افراد خواستار این تفکر در نقاط مختلف دنیا شوند و برای برداشتن قدم‌هایی در این راه آمادگی به وجود آید.

امام جمعه کاشمر خاطرنشان کرد: تربیت چنین نیروهایی که در واقع سرباز امام زمان خواهند بود هم به عهده مسئولان و هم به عهده مردم جامعه است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول