اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

رزمندگان اسلام پاسداران واقعی دین اسلام هستند

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: رزمندگان اسلام شجاعانه در میدان‌های جنگ در برابر دشمن مبارزه کرده تا بتوانند با شکست دادن دشمنان اسلام و جهاد کردن در راه خدا از دین اسلام محافظت کنند.

رزمندگان اسلام پاسداران واقعی دین اسلام هستند

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس جان و مال‌شان را در راه خدا فدا کرده تا بتوانند قدمی برای حفظ دین اسلام بردارند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به امام حسین (ع) اقتدا کرده بودند، گفت: شهدا، رزمندگان و پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی با تحمل همه سختی‌ها در برابر دشمنان مبارزه کردند تا با پیروز شدن انقلاب اسلامی دین اسلام زنده و احکام اسلامی در ایران اسلامی اجرا شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: رزمندگان اسلام در برابر سخت‌ترین و دشوارترین شرایط جنگ تحمیلی با شکیبایى در برابر ظلم و ستم دشمنان ایستادند تا دین اسلام پا‌برجا بماند.

عباسی با اشاره به اینکه مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کردند، ابراز کرد: اکنون جوانان نسل دوم و سوم از انقلاب اسلامی ایران پاسداری می‌کنند و در هر جایی که انقلاب اسلامی مورد تهدید دشمنان اسلام قرار می‌گیرد، شجاعانه در برابر تهدیدهای آنان می‌ایستند و هرگز اجازه نمی‌دهند تا به این انقلاب خدشه‌ای وارد کنند.

پیامبر اکرم (ص) به امر الهی امام سوم شیعیان را حسین نامیدند

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) سال چهارم هجری و روز سوم شعبان در شهر مدینه به دنیا آمد، گفت: این امام بزرگوار فرزند دوم امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) بود که در آن روز طفل را به محضر رسول اکرم (ص) بردند و امام علی (ع) به رسم ادب و احترام از ایشان خواست که نام این طفل را انتخاب کند و پیامبر اکرم (ص) هم به امر الهی او را حسین نامیدند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه همه رفتار و منش امام حسین (ع) برای همه مسلمانان درس و عبرت است، یادآور شد: جوانان با تلاش و فعالیت، اخلاص در انجام کارها و برخورداری از اخلاق معنوی می‌توانند در دنیا و آخرت سعادت‌مند شوند.

عباسی با اشاره به اینکه سید‌الشهدای اسلام از مهم‌ترین لقب‌های امام حسین (ع)  بود، اظهار کرد: ایثار و از خودگذشتگی از جمله ویژگی‌های بارز امام حسین (ع) در سرزمین کربلا بود.

امام حسین (ع) خیرخواه دشمنان بودند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) خیرخواه مسلمانان بود، بیان کرد: این امام بزرگوار برای اینکه یزید و لشگرش از گمراهی نجات یابند تلاش بسیاری کردند تا آنان را با حقایق دینی آشنا کرده، ولی متأسفانه آنان به راه راست هدایت نشدند.

عباسی ادامه داد: امام حسین (ع) در سخنرانی‌‌های مختلف سعی می‌کرد تا با هدایت کردن یزید و یارانش به سوی خدا، از وقوع جنگ جلوگیری کند، چرا که این امام بزرگوار می‌دانست با این واقعه جنگ آنان جهنمی می‌شوند و از آن جایی که ایشان خیرخواه همه بودند از این اتفاق بسیار ناراحت بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه حربن‌زیاد ریاحی با یک‌هزار سرباز برای نبرد با امام حسین (ع) در اوایل دهه نخست محرم وارد سرزمین کربلا شد بود، خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار وقتی خستگی و تشنگی دشمنان را در راه رسیدن به سرزمین کربلا دید به یاران خود دستور داد تا به آنان آب بدهند که انجام این عمل ایشان نشان‌دهنده مهروزی و خیرخواهی والای این امام رئوف به دیگران حتی دشمنانشان بود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در جنگ با لشگر حربن‌زیاد با گفتن سخنانی از جمله چرا می‌خواهید خون فرزند رسول خدا (ص) را بریزید، من فرزند او هستم، تلاش می‌کردند تا آنان را هدایت کنند، افزود: دشمنان اسلام به دلیل خوردن لقمه‌های حرام گوش‌ها و چشمانشان کر و کور شده بود و به سخنان این امام بزرگوار توجهی نکردند و جنگ نابرابرانه علیه ایشان را شروع کردند و این امام رئوف را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول