اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاتمی:

گسترش بدحجابی راهکار دشمن برای دین‌ستیزی در ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: گسترش بدحجابی و بی‌حجابی و دمیدن بر ارزش‌های ملی منهای اسلام از راه‌های دشمن برای دین‌ستیزی و غیر مذهبی کردن ایران است.

گسترش بدحجابی راهکار دشمن برای دین‌ستیزی در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم جشن میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در جامعة‌الحسین (ع) رشت به همت هیئت رزمندگان این شهرستان، بازخوانی جریان عاشورا را مهم دانست و اظهار کرد: نگاه اهل بیت (ع) این است که جریان عاشورا را به صورت یک جریان ببینیم، جریانی که از ابتدای خلقت آغاز شده و تا پایان خلقت ادامه دارد.

*ضرورت بازخوانی جریان عاشورا

وی، با بیان اینکه باید ببینیم در کجای این جریان هستیم، افزود: باید ببینیم همانگونه که در جشن سیدالشهدا (ع)حاضر می‌شویم آیا در اردوگاه سید‌الشهدا نیز هستیم یا خیر، جریان عاشورا اختصاص به سال 61 نیست و در زمان حاضر نیز دو اردوگاه سید‌الشهدا و اردوگاه یزید پیش روی ما قرار دارد که باید ببینیم در کجای این اردوگاه هستیم و این به معنای بازخوانی عاشورا است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نقش امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زین‌العابدین(ع) را در حادثه عاشورا اساسی خواند و تصریح کرد: نخستین ویژگی این جریان دلدادگی نسبت به دین و عشق به دین و فدا کردن همه چیز در راه دین است.

وی، ادامه داد: در حادثه عاشورا زمانی که دست راست سردار رشید کربلا جدا می‌شود می‌گوید تا زنده‌ام از دین حمایت می‌کنم، و جریان عاشورا منهای دلدادگی نمی‌شود.

خاتمی، با تصریح بر اینکه تمام عظمت ما به دین است، افزود: باید پای‌بند به دین باشیم و در این صورت عزیز می‌شویم اما اگر به دین پشت پا بزنیم ذلیل می‌شویم.

*ایران غیرمذهبی مهم‌تر‌ین خواسته اوباما

وی، ایران غیر مذهبی را مهم‌ترین خواسته اوباما نامید و ابراز کرد: اوباما دشمن شماره یک ملت ایران در یک جلسه‌ای گفت که تا ایران مذهبی است نمی‌توانیم بر این کشور پیروز شویم و ما قابلیت پیروزی بر ایران مذهبی را نداریم و باید به سمت غیرمذهبی کردن ایران برویم که در این صورت می‌توانیم بر آن پیروز شویم.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه سستی دین و تضعیف پایه‌های اعتقادی مردم و کم کردن دلدادگی آنها به اسلام از راه‌های غیر مذهبی کردن ایران است، گفت: امروزه تبلیغات دروغین مسیحیت در کشور تبلیغ یک دین نیست بلکه جریان معارض با اسلام است.

وی، اضافه کرد: مسیحیت را به عنوان یک اقلیت در کشور به رسمیت می‌شناسیم اما جریان مبارزه با اسلام را به رسمیت نمی‌شناسیم و وهابیت را بر نمی‌تابیم و آن را معارض با دین می‌دانیم.

خاتمی با هشدار به مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها، اذعان کرد: مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها در برابر اعتقادات فرزندان و دین آنها مسئول هستند و باید جلسات پرسش و پاسخ شکل بگیرد.

وی، شبهه افکنی را ابزار دشمن در مقابله با اسلام دانست و تصریح کرد: عالمان فرهیخته زیادی در کشور و استان وجود دارند که می‌توان از آنها برای برطرف کردن شبهات بهره‌ برد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، با بیان اینکه اوقات فراغت آغاز شده و به ماه شعبان و رمضان گره خورده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای برطرف کردن شهبات امری ضروری است و اسلام از این جلسات استقبال می‌کند و پیامبر (ص) فرمود علم گنجینه و کلید آن سؤال است و خدا به کسی که می‌پرسد و کسی که می‌شنود و کسی که دنبال جواب است، اجر می‌دهد.

وی، با بیان اینکه دلدادگی دین اقتضا می‌کند که به فکر دین باشیم، اظهار کرد: دشمن از طریق شبهه‌افکنی می‌خواهد ایران مذهبی را غیر مذهبی کند تا به ارزش‌های دینی پشت و پا زده شود.

*گسترش بدحجابی راهکار دشمن برای دین‌ستیزی در ایران

خاتمی، یکی دیگر از ابزارهای دشمن در غیرمذهبی کردن ایران را مسئله حجاب ذکر کرد و گفت: حجاب و چادر به ویژه چادر مشکی از احکام مسلم قرآنی است و در سوره احزاب خطاب به پیامبر آمده که به خانم‌ها بگو حجابشان را محکم بگیرند.

وی، با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) زمانی که می‌خواست خطبه بخواند روسری و چادر سر کرده بود، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) روسری‌اش را محکم و روی آن چادر بر سر کرد و حضرت زینب (س)‌ نیز پای‌بند بر حجاب بود و امروزه با انداختن یک شال بر سر و پیدا شدن موها و گردن حجاب را سخره گرفته‌اند.

امام جمعه موقت تهران، گسترش بدحجابی و بی‌حجابی را از راه‌های دشمن برای دین‌ستیزی و غیر مذهبی کردن ایران دانست و ابراز کرد: روی سخنم با کسانی است که اهل بیت (ع) را قبول دارند و فاطمه (س) را صدا می‌کنند و در مجالس عاشورا حضور می‌یابند و به آنها می‌گویم که شما چرا با حجاب چنین می‌کنید.

وی، زنده کردن سنت‌های ملی منهای اسلام و دمیدن بر ارزش‌های ملی منهای اسلام را خواسته مهم دشمن نامید و بیان کرد: اوباما بنیاد ملی نوروز برگزار کرد و جشن نوروز گرفته است و نوروزی که اوباما می‌خواهد، در آن «یا مقلب‌القلوب و...» نیست بلکه او نوروز منهای خدا را می‌خواهد و اوباما می‌خواهد چهارشنبه‌سوری سنت مقدس شود که ریشه در اسلام ندارد و سنت آتش‌پرستی است.

خاتمی، با اشاره به موضوع خرافه بودن نحسی روز 13 نوروز، افزود: 13 نوروز روز طبیعت است و می‌گویند باید سبزه گره بزنیم تا نحوست بیرون رود و این اعتقادها خرافی است و اوباما می‌خواهد اعتقاد خرافی نهادینه شود و این راه‌ها برای غیر مذهبی کردن ایران است.

وی، با تاکید بر اینکه خواهران باید خود مروج حجاب شوند، اذعان کرد: خواهران در چنین مجالسی می‌توانند دیگران را تشویق به حجاب کنند و به صورت منطقی آنها را با نقش حجاب آشنا کنند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، برگزاری باشکوه نماز جماعات و جمعه را مهم برشمرد و تصریح کرد: مناجات شعبانیه دعای خالص عرفانی است و باید این سنت‌ها را احیا کرده و جلوه‌های دین را پررنگ کنیم و رفتار دینی داشته باشیم.

*عاشورا با ولایت‌مداری معنا می‌شود

وی، ولایت‌مداری را دومین جریان عاشورا نامید و یادآور شد: ولایت‌مداری باید معنا شود، جنگ در همه جا بود و جنگی که جلودارش امام معصوم باشد جبهه امیرالمومنین (ع) و جبهه سالار شهیدان نام دارد و به جز این دو نمونه و در زمان پیامبر (ص) دیگر نمونه‌ای نداریم و از مسلمات ظهور امام زمان (عج) این است که حضرت ولی عصر (عج) جنگ دارد تا موانع را از بین ببرد.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه ارزش عاشورا تنها به جنگیدن و شهادت نبود، ابراز کرد: ویژگی عاشورا این بود که رزمنده کربلایی، کودک، نوجوان و جوان می‌گفتند ولایی‌اند و خواسته آنها این بود که حسین را تنها نگذارید از این رو جریان کربلا بدون ولایت معنا ندارد و نمی‌شود عاشورا را منهای ولایت دید.

وی، ولایت را روح و جان عاشورا خواند و ابراز کرد: ولایت فقیه ما قطره‌ای از این دریاست و اگر به ولایت علی اتصالش ندهیم بی‌ریشه می‌شود و ولایت فقیه در تداوم ولایت پیامبر و ائمه بوده و این همان جریان کربلا و عاشورا است و تردیدی در آن نیست و نمی‌شود گفت حق و باطلی نیست و اگر حق و اردوگاه ولایت است، این راه حسین (ع) و ابوالفضل (ع) است.

*ولایت‌ستیزی هدف فتنه‌گران بود

خاتمی، با اشاره به اینکه دشمن 33 سال است که می‌خواهد این خط را کوک کند، افزود: در فتنه 88 که ریشه در فتنه 78 داشت و آتش‌افروزان همان افراد بودند، قصد آنها ولایت‌ستیزی بود و گفتند که به جنگ با ولایت آمدند و می‌خواستند قداست ولایت را بشکنند و انقلاب مخملی بر همین اساس بود و مردم در 9 دی پاسخ فتنه‌گران را به خوبی دادند.

وی، موضوع تقلب در انتخابات 88 را رمز آشوب و به‌هم ریختگی اوضاع فتنه‌گران دانست و گفت: به همین منظور موضوع تقلب 10 میلیون رای را مطرح کرده و قداست‌شکنی و ولایت‌ستیزی کردند و می‌خواستند بگویند رهبر سیاسی است و ما می‌گوییم رهبری فوق سیاسی است و با تمام عشقی که به آقا امام زمان (عج) داریم آن را تقدیم نایبش می‌کنیم.

*غوغاسالاری صدها شبکه ماهواره‌ای علیه ایران

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه صدها شبکه ماهواره‌ای علیه ایران غوغا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها بدگویی می‌کنند و دشنام می‌دهند و این کینه از ولایت است و آنها هر قدر فحش دهند آرامش ما نیز بیشتر می‌شود و ما اهل کوفه نیستیم که علی تنها بماند.

وی، افزود: امروز اسلام و تشیع مدیون ولایت بوده و ولایت مسئله کلیدی کشور است و اگر ولایت نبود انقلاب کفن‌ها می‌پوساند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول