اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)

کتاب جنسیت از منظر دین و روانشناسی منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: کتاب جنسیت از منظر دین و روانشناسی در آینده‌ای نزدیک به همت مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ و منتشر می‌شود.

کتاب جنسیت از منظر دین و روانشناسی منتشر می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب جنسیت از منظر دین و روانشناسی حاصل گفت‌وگوهای صورت گرفته با آیت‌الله مصباح‌یزدی، محمدرضا زیبایی‌نژاد، سیدصادق مهدوی و الهه حجازی پیرامون همایش جنسیت از منظر دین و روانشناسی است.

این کتاب از سه منظر دین، روانشناسی و جامعه‌شناسی به موضوع جنسیت پرداخته و در هر کدام از بخش‌های آن گفت‌وگوهایی با موضوع جنسیت و دین صورت گرفته است.

به گفته محمدصادق روحانی، مدیر انتشارات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت‌وگوهای این کتاب در زمینه پاسخگویی به شبهات درباره تفاوت‌های جنسیتی، تفاوت‌های تکوینی زن و مرد از منظر دین، هویت و نقش‌های جنسیتی، تفکرات فمنیستی در جامعه‌شناسی خانواده و بررسی جنسیت در روانشناسی تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: واژه جنسیت برای اشاره به ویژگی‌هایی به کار می‌رود که در نتیجه تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی به گونه‌ای متفاوت در هر یک از دو جنس زن و مرد بروز می‌کند، در مقابل مراد از واژه جنس ویژگی‌های زیست‌شناختی متفاوت مرد و زن است. امروز مباحث جنسیتی در علوم اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از صاحب‌نظران و محققان در رشته‌های جامعه‌شناسی، روانشناسی و مطالعات زنان این مباحث را به طور جدی پیگیری می‌کنند.

ویژگی‌های جنسیت فرد از مهم‌ترین جنبه‌های شخصیتی است که به مراتب بیش از ویژگی‌های دیگر در رفتار، گفتار و تمام مظاهر زندگی تاثیر می‌گذارد.

اسلام درباره نقش جنسیت، تعیین و به کارگیری معیارهای مربوط به آن نهایت دقت و ظرافت را به کار بسته تا آنچه از رفتار و منش جنس معین معرفی می‌شود، صرف نظر از پذیرش و تناسب اجتماعی، فرهنگی زمینه رشد و کمال را فراهم آورد.

پیشوایان دین درباره احساس هویت جنسی و درک شیوه درست معیارهای جنسی از آغاز تولد تا دوران جوانی و بزرگسالی در روند زندگی فردی و اجتماعی و تشکیل خانواده رهنمودهای زیادی ارائه کرده‌اند و در روایت‌های فراوانی بر ارزش‌های ویژگی هر یک از دو جنس برای خدمت به یکدیگر تاکید شده است.

در مجموع اسلام به منزله مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها و احکام رویکرد جنسیتی خاص را ارائه کرده که به نظر می‌رسد دارای ویژگی‌های بی‌نظیری در این حوزه است.

جنسیت از منظر دین و روانشناسی در 168 صفحه و تیراژ هزار نسخه بر اساس گفت‌وگوهای همایش جنسیت از منظر دین و روانشناسی در آینده‌ای نزدیک از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول