اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور:

مردم با بیداری اسلامی به خودشناسی دینی رسیدند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور با اشاره به اهمیت بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی در جهان اسلام نمایش بسیار ارزشمندی داشت و جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

مردم با بیداری اسلامی به خودشناسی دینی رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید محمد میردامادی طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب "رایت درایت" که در کتابخانه 13 آبان فرهنگسرای ولاء برگزار شد، گفت: بیداری اسلامی در جهان اسلام نمایش بسیار ارزشمندی داشت و جهان را تحت تاثیر خود قرار داد و مردم توانستند با این حرکت به یک خودشناسی دینی رسیده و متوجه شده‌اند که یک انسان مسلمان شخصیتی آزاده و با کرامت انسانی ارزشمند دارد.

مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور اظهار داشت: بیداری اسلامی با تکیه بر سنت نبوی و علوی از یک حاکمیت خاص برخوردار بوده و یک نقش اساسی ایفا می‌کند که تاکنون اندیشمندان ما نیز در مسیر نبوی گام‌های ارزشمندی را برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جایگاه سخن در سیره نبوی یک جایگاه ارزشمند است، افزود: اثر نهج‌البلاغه با یک جلوه زیبا و درخشان که در اختیار عالمان دین و اندیشمندان قرار گرفته، شرح‌های مختلفی را می‌طلبد که با عناوین و نوشته‌های مختلف در نهج‌البلاغه کار شده و آثار گران‌بهایی آماده و مورد استفاده مردم است.

 

نگاه به احادیث از جایگاه ولایی برخوردار است

میردامادی تاکید کرد: دانشمندان گذشته در حفظ آثار قدیمی، قدم‌های ارزشمندی برداشته‌اند اما با بیداری اسلامی کنونی که همه جا را فراگرفته، نگاه به احادیث بزرگواران از جایگاه بزرگی برخوردار است و ضرورت مطالعه در این اقیانوس ارزشمند یعنی قرآن و احادیث ائمه اطهار به عنوان یک ضرورت است که نمی‌توان نسبت به آن چشم‌پوشی داشت.

وی با اشاره به آسیب‌هایی از جانب دشمنان در زمینه بیداری اسلامی ابراز داشت: توجه‌گرایی و نگرش‌های بسته نسبت به مسائل دینی و جانب‌گرایی نسبت به مسائل مذهبی آسیب‌هایی است که متوجه جوامع اسلامی شده و این عالم است که باید با دانش و بینش خود به وظیفه خود عمل کرده و رهنمودهای ارزشمندی را ارائه دهد.

مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور عنوان کرد: باید نوآوری‌هایی در نوشته‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان باشد و با درک راهبردها فعالیتی صورت گیرد و پژوهشگران نسبت به این نوآوری‌ها حساسیت داشته باشند.

مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور در پایان سخنان خود تصریح کرد: استاد دلشاد تهرانی با آثار خود می‌خواهند یک جامعه اخلاق محور را در آثار خود به ما نشان دهند که با این آثار می‌توانیم زندگی دینی برای خود داشته باشیم و لازمه آن مطالعه این کتاب‌ها و بها دادن به آن‌ها است.

این گزارش حاکی است، مراسم رونمایی از جدیدترین اثر مصطفی دلشاد تهرانی در کتابخانه 13 آبان با حضور سید رضا موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 و رئیس فرهنگسرای ولاء، سید محمد میردامادی مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور و علی‌اکبر فراتی مدرس دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشکده علوم حدیث و دکتر دلشاد تهرانی نویسنده کتاب رایت درایت و جمعی از علاقمندان برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول