اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

نهادینه کردن پیام‌های عاشورا در جامعه وظیفه مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام حسین (ع) برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی قیام کردند و امروز وظیفه ما مسئولان است که این پیام‌های ارزشمند را در جامعه نهادینه کنیم.

نهادینه کردن پیام‌های عاشورا در جامعه وظیفه مسئولان است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برپایی نماز، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا است که با نهادینه کردن این پیام‌ها در جامعه می‌توان ارزش‌های دینی را بیشتر در بین جوانان ارتقا داد.

وی ایمان و اعتقاد قلبی را از مولفه‌های معرفت و شناخت حقیقی به امام حسین (ع) عنوان و بیان کرد: مسلمانان می‌توانند با آشنایی با افکار چگونه زندگی کردن این امام بزرگوار نسبت به ایشان معرفت و شناخت حقیقی کسب کنند و اهداف والای عاشورا را در جامعه پیاده کنند.

این مقام مسئول گفت: با کسب معرفت و شناخت صحیح شخصیت امام حسین (ع) می‌توان پیام‌های عاشورا را در جامعه نهادینه کرد تا با تحقق این هدف بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه برطرف شود.

نظری با اشاره به احادیث امام حسین (ع) مبنی بر اینکه شیعیان واقعی موجب بالندگی ما هستند نه اینکه موجب سرافکندگی و بدی ما شوند"، ادامه داد: اعمال شیعیان باید نشان‌دهنده الگوگیری و پیروی از اعمال این امام بزرگوار باشد تا با تحقق این امر موجب بالندگی اهل‌بیت (ع) نسبت به شیعیان ‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه باید معرفت و عشق به امام حسین (ع) حقیقی باشد، اظهار کرد: شیعیان به صورت لفظی و عملی دوست داشتن خود را به این امام بزرگوار ابراز و در اطاعت از فرامین آنان بسیار تلاش کنند تا بتوانند رضایت و خشنودی آنان را از انجام دادن اعمالشان به دست آورند.

فطرس با لمس کردن قنداقه امام حسین (ع) شفاعت شد

این مقام مسئول با اشاره به فطرس ملک یکی از فرشتگان که پروبالش به دستور خداوند متعال در انجام دادن عملی از او گرفته شده بود، گفت: وقتی که امام حسین (ع) به دنیا آمد جبرئیل و ملائکه‌های آسمانی برای تبریک گفتن نزد پیامبر اکرم (ص) آمدند که این ملک از جبرئیل خواست که به همراه آنان برود.

وی اضافه کرد: وقتی همه آنان نزد پیامبر اکرم (ص) رسیدند فطرس ملک از این پیامبر بزرگوار خواست که او را نزد خداوند متعال شفاعت کند و ایشان در پاسخ گفتند خودتان را به قنداقه امام حسین (ع) بمالید که ملک این عمل را انجام داد و خداوند متعال به احترام قنداقه این امام بزرگوار پروبالش را به او برگرداند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: فطرس ملک به خاطر این شفاعت به پیامبر اکرم (ص) گفت قول می‌دهم تا روز قیامت هر فردی در هر جایی از این دنیا به امام حسین (ع) سلام دهد سلام او را به این امام بزرگوار می‌رسانم.

شیعیان با پیروی از اهداف امام حسین (ع) راه ایشان را ادامه ‌دهند

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه "حسین از من است و من از حسین هستم"، گفت: شیعیان باید با پیروی از اهداف امام حسین (ع) راه ایشان را ادامه دهند و در تحقق اهداف این امام بزرگوار مصمم‌تر باشند.

نظری با اشاره به اینکه روزی سلمان فارسی پشت سر پیامبر اکرم (ص) حرکت می‌کرد که در راه رفتن پای خود را در جای پای این پیامبر بزرگوار قرار می‌داد، بیان کرد: بعد از اینکه پیامبر خدا برگشتند و پشت سر خود را نگاه کردند، دیدند جای پای سلمان نیست از او پرسید جای پای تو را نمی‌بینم که سلمان به ایشان پاسخ داد من پایم را در جای پای شما گذاشتم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: این مطلب نشانگر مطیع بودن سلمان فارسی در اطاعت از فرامین پیامبر اکرم (ص) بود که ایشان تلاش ‌می‌کردند، علاوه بر اینکه اعمال خود را با این پیامبر بزرگوار تطبیق دهد در ظاهر نیز مطیع او باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و همچنین پنجمین امام معصوم از 14 معصوم (ع) است، گفت: مدت عمر این امام بزرگوار 57 سال بوده و در این مدت برای احیای ارزش‌های دین اسلام تلاش مضاعف کرده است.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول