اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حرکت امام حسین(ع) دین اسلام را جاویدان کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) با قیام و حرکت خود دین اسلام را برای همیشه ماندگار کرد.

حرکت امام حسین(ع) دین اسلام را جاویدان کرد

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) سمبل حریت، آزادگی و الگو برای بشریت در زمینه ظلم‌ستیزی، حمایت و دفاع جانانه از دین است.

وی خاطر نشان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) نماد مقاومت، پارسایی، شجاعت، رشادت، عزت، بذل جان برای نجات دین از مسیر غیر الهی و پرچم‌دار حق‌طلبی، دین‌مداری و خداپرستی است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسین(ع) یک الگوی بی‌نظیر در دین اسلام و مکتب تشیع و به عنوان سرور آزادگان برای بشریت است.

وی با بیان اینکه درس‌آموزی از امام حسین(ع) عبرت‌آموز، آینده‌ساز و تضمین‌کننده دنیا و آخرت است گفت: امام حسین(ع) کسی بود که می‌توانست با بیعت با حکومت جور سکوت کند ولی با توجه به جوهره عزت‌طلبی، حق‌مداری، دین‌مداری و ولایت‌مداری سکوت نکرد.

موسوی با بیان اینکه حرکت اباعبدالله الحسین(ع) سبب شد دین اسلام و معارف قرآنی بیمه و جاودان بماند یادآور شد: این حرکت ایشان منجر به ماندگاری، بقای دین، تجدید حیات دین و احیای فرایض، سنن و ارزش‌ها شد و اگر امام حسین(ع) این حرکت را انجام نمی‌داد دین اسلام به بیراهه می‌رفت.

وی خاطر نشان کرد: تمام معارف اسلامی و قرآنی مدیون خون سرخ حسین(ع) هستند و اگر این حماسه و خون نبود ارزش‌های اسلامی، احکام الهی و آیات قرآن در صحرای کربلا مدفون می‌شد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) با پیام هیهات من الذله، ذلت و خواری را از خود دور کرد گفت: این پیام برای همیشه در تاریخ نوشته شده و شیعه در همه عصری هیهات منا الذله بوده و این شعار زنجیره‌وار تا آخر تاریخ تداوم دارد و در تمام زندگی، مراودات، مسائل سیاسی و اجتماعی این شعار اساسی برای ما صدق می‌کند.

‌وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) در بعد حریت، آزادی‌طلبی، احیا و تجدید معارف دین اسلام یک اقدام ماندنی را انجام داد و سبب شد دین اسلام برای همیشه ماندگار شود.

موسوی با اشاره به اقامه نماز از سوی اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا گفت: این اقدام پیشوای سوم شیعیان به این معناست که در هر شرایطی باید احکام دین را اجرا کرد و احکام دین حذف‌شدنی نیست و اگر در دوران بحران و هجوم دشمن باشید نباید از تکلیف و وظیفه دست بردارید.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) یک انسان وظیفه‌شناس و تکلیف‌گراست افزود: این امام بزرگوار توانست مسیر اصلی دین را به مردم بشناساند و حرکت ایشان سبب شد پوزه بیدادگران به خاک کشیده شود.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی امروزی از بیداری امام حسین(ع) نشأت می‌گیرد، بنابراین نباید زیر بار ظلم رفته و هویت، تکالیف و دین را بر همه چیز مقدم بدانیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول