اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

2 هزار تشکل دینی فعال در استان کرمانشاه داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: 2 هزار تشکل دینی فعال در سطح استان کرمانشاه داریم که به فعالیت‌های مذهبی مشغول هستند.

2 هزار تشکل دینی فعال در استان کرمانشاه داریم

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: بیش از 500 مداح شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه مداحی می‌کند.

قبادی با بیان اینکه یکی از تکالیف سازمان تبلیغات اسلامی، ساماندهی قشر مداح در استان است، تصریح کرد: حدود 2 هزار تشکل دینی در استان وجود دارد‌.

وی افزود: با توجه به اینکه هیئت‌های مذهبی به‌عنوان نهاد مردمی غیر‌دولتی اثرگذار در جامعه فعالند، از این‌رو راه‌اندازی‌، تاسیس و نظارت بر هئیت‌های مذهبی از کارهای برجسته فرهنگی است که بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل کانون مداحان استان، گفت: از وظایف کانون مداحان، آموزش‌، نظارت‌، اصلاح و در اختیار قرار دادن متون وزین و مستند در اختیار مداحان است.

وی ادامه داد: حضور پررنگ تبلیغات اسلامی در مراسمات فرهنگی و دینی باعث به حاشیه رفتن گروه‌های متفرقه با لعاب اسلامی شده  و گروه‌‌هایی که فعالیت‌ آنان در راستای مسیر ترسیم شده حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری قرار نگیرد، کنار گذارده می‌شوند.

وی حضور پررنگ سازمان تبلیغات اسلامی را در مراسمات فرهنگی و تبلیغی و دینی را از خواسته‌های رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه از استان‌هایی است که از آسیب‌های مذهبی و فرق نوظهور مبرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افکار وهابیت را از خطراتی برشمرد که اعتقادات مذهبی مسلمانان از جمله برادران اهل سنت را در استان و کشور تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: افکار و هجمه‌های برون‌مرزی نیز اقلیت‌های مذهبی را تهدید می‌کند و استکبار جهانی با چشم طمع به این مذاهب نگاه دارد.

قبادی با اشاره به اینکه در طول 33 از عمر انقلاب‌، استان کرمانشاه علی‌رغم تنوع مذهبی‌ هیچ‌گاه محلی امن برای استقرار و فعالیت گروهک‌‌های ضد انقلاب و ضد اسلام نبوده و نیست‌ و استان انسجام و اتحاد خود را در عرصه‌های مختلف حفظ کرده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول