اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی:

رشد علمی دانشجویان در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ها باید مرکز تجلی ارزش‌های اسلامی باشند و رشد علمی و اندیشه دانشجویان در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

رشد علمی دانشجویان در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از شهرستان ساری، احمد شاهورانی صبح امروز در نشست مشترک روسای واحد و مسئولان دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی هدایت درست و عالمانه دانشجویان را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: باید در امر هدایت و آگاهی بخشی دانشجویان برنامه‌ریزی کرد و در این مسیر باید شئون اخلاقی را رعایت و به ظرفیت انسان‌ها توجه شود.

رئیس منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با وجود کتاب عظیم قرآن کریم و سیره نورانی اهل بیت نباید در مسائل فرهنگی مشکل داشته باشیم حقیقت آن است که در کتاب قرآن به همه ابعاد زندگی انسان توجه شده و تاکنون هیچ کشف علمی درحوزه مختلف صورت نگرفته که با محتوای قرآن کریم در تناقض باشد.

شاهورانی آسیب‌شناسی فرهنگی را بسیار مهم خواند و گفت: باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های فرهنگی توجه جدی شود حفظ ولایت فقیه به عنوان اصلی مهم و اساسی است و وظیفه مسئولان دفاتر فرهنگی است تا با تنویر افکار دانشجویان آنان را با معارف نورانی اسلامی بیشتر آشنا کنند جوانان ما جوانان بسیار خوبی هستند و معتقد هستند؛ ولی اطلاعات و آگاهی آنان کم است و دفاتر فرهنگ در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند.

رئیس منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید روش بحث قرآن کریم را الگو قرار دهیم در قرآن فقط 500 تا 600 آیه در مورد احکام است بقیه آیات همه مربوط به ابعاد زندگی انسان و ارزش‌ها و اخلاقیات است.

وی دانشگاه را مرکز تفکر و اندیشه خواند و اذعان داشت: دانشگاه بهترین فرصت برای هدایت جوانان است و ترویج فرهنگ قرآن خواندن و تدبر در آن بسیار راهگشا و اثربخش است و بسیاری از حقایق در سایه خواندن قرآن و تدبر در آن حاصل می‌شود.

رئیس منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: دانشگاه‌ها باید مرکز تجلی ارزش‌های اسلامی باشند و رشد علمی و اندیشه دانشجویان در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول