اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد ارتباطات و همکاری‌های علمی انجمن‌های علمی حوزه خبر داد

شناسایی 300 مرکز همسو با فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه

خبرگزاری فارس: مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه از شناسایی بیش از 300 مرکز همسو با فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه علمیه خبر داد.

شناسایی 300 مرکز همسو با فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام موسی اشکوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره بین‌المللی امام خمینی(ره) که در دفتر انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر 16 انجمن علمی در حال فعالیت هستند که در حوزه‌های گوناگونی چون قرآن پژوهی، کلام اسلامی، مطالعات سیاسی، معرفت‌شناسی، روانشناسی، اصول فقه، مهدویت و حدیث مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه سه نوع عضویت وابسته، پیوسته و افتخاری در انجمن‌های علمی حوزه مطرح است افزود: تلاش بر این است که در سال‌های آینده، بخش‌های دیگر علوم از جمله فلسفه، اخلاق و فقه نیز با استفاده از نخبگان حوزه شامل موضوعات انجمن‌ها باشند.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به برنامه پنج ساله انجمن‌های علمی حوزه گفت: 56 شاخصه برای این دوره تعیین و در این زمینه از نظرات مسئولان انجمن‌ها و مشاوران حوزوی استفاده شده است.

وی ادامه داد: هر یک از بخش‌های پژوهشی انجمن‌های حوزه علمیه شامل همایش‌ها و راهبردهای بین‌المللی بوده و در بخش آموزش نیز فعالیت‌های گسترده‌ای صورت خواهد گرفت.

اشکوری با بیان اینکه برخی برنامه‌های حوزوی قابلیت اجرا در خارج از محیط انجمن‌های علمی را ندارند بیان داشت: بحث آزاداندیشی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان انجمن‌ها مورد تاکید قرار گرفته و زمینه‌های آن نیز در حال فراهم شدن است.

وی افزود: تمام فعالیت‌های مربوط به انجمن‌های علمی حوزه در سایت این مرکز به اطلاع عموم علاقه‌مندان می‌رسد و دبیرخانه انجمن‌های علمی نیز ارتباط گسترده‌ای با مراکز مختلف از جمله مراجع تقلید دارد و تلاش می‌کنیم که این فعالیت‌ها به گوش مسئولان برسد.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه از شناسایی بیش از 300 مرکز همسو با فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه علمیه خبر داد و گفت: در بخش ارتباطات بین‌الملل نیز با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات و معاونت بین‌الملل حوزه تلاش‌هایی برای پاسخگویی به فعالیت‌های خارجی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با بیش از 21 مرکز داخلی به منظور همکاری‌های بیشتر به امضا رسیده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول