اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

شهید چمران الگوی علمی و جهادی اساتید است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شهید چمران علم را با عرفان، تقوا، جهاد و شهادت توٱم کرد و الگویی برای تمام اساتید دانشگاه‌ها شد.

شهید چمران الگوی علمی و جهادی اساتید است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به فرارسیدن عید مبعث و تسلیت شهادت اسوه جهاد و علم استاد شهید مصطفی چمران، اظهار کرد: اسلام تمام انسان‌ها را به لحاظ خلقت با هم برابر می‌داند و پیامبر (ص) نیز مردم را مانند دانه‌ای شانه با هم مساوی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه در اسلام کسی نباید خود را از دیگری برتر بداند، افزود: انسان‌ها تنها در کسب امتیازاتی از رهگذر علم، تقوا و جهاد فی‌سبیل‌الله از یکدیگر برتری می‌یابند.

امام جمعه رشت، سه چیز در اسلام را موجب کسب برتری بر دیگران برشمرد، و گفت: نخستین مسئله موضوع فراگیری علم و دانش است زیرا دانایی موجب فائق آمدن انسان بر مشکلات می‌شود و مبحث علم و دانش نزد پیامبر (ص) نیز بسیار گرامی است تا اندازه‌ای که ایشان خود را معلم می‌دانستند و در جلسات و مذاکرات علمی شرکت می‌کردند.

وی، با اشاره به اینکه در قرآن نیز صاحبان علم و دانش مقام بالایی دارند، اذعان کرد: امروز دنیای استکبار و استبداد کشورهای جهان سوم را به بردگی گرفته است به طوری که اگر یک کشور را تحریم کنند آن کشور سقوط می‌کند.

قربانی، وجود دانشمندان بسیجی را دلیل اصلی پایداری و مقاومت کشور در برابر 33 سال تحریم دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز پرتاب سفینه‌های فضایی، ساخت زیردریایی‌های پیشرفته و دستیابی به فناوری نانو در کشور موجب شده تا ایران در بین کشورهای جهان صاحب نام شود.

وی، خاطرنشان کرد: ما در گذشته برای ساخت سوزن نیز به غرب احتیاج داشتیم در صورتی که امروزه در بیشتر مسایل علمی حرف نخست را در دنیا می‌زنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دومین عامل برتری انسان‌ها بر یکدیگر را جهاد فی‌سبیل‌الله خواند و یادآور شد: ممکن است یک کشور دارای تعدادی دانشمند باشد اما با حمله دشمنان به آن کشور در برابر دفاع از آیین، شرف، کیان، استقلال و آزادی کشور خود عکس‌العملی نشان ندهند.

وی، با اشاره به اینکه دانشمندان باید بسیجی باشند، افزود: دانشمند بسیجی باید دل به دریا بزند و در برابر دشمن بایستد و مانند شهید چمران علم خود را فدای آرمانش کند نه اینکه تنها ارتقای علمی برای او یک آرمان باشد.

قربانی، شهید چمران را استادی فرهیخته و آرمانگرا معرفی کرد و یادآور شد: چمران برای رسیدن به آرمان خود و حمایت از مردم فلسطین 11 سال در کلیسای لبنان خوابید و در صدر انقلاب با کوله باری از دانش و تجربه علیه استکبار و صهیونیسم‌ها به ایران آمد.

وی، با تصریح بر اینکه شهید چمران در ایران با قبول پست‌هایی مانند وزیر دفاع و نماینده مجلس بر حسب نیاز آن زمان به جبهه رفت، متذکر شد: چمران به تمام پست‌های خود پشت پا زد و کار چریکی خود را با هفت نفر در سوسنگرد آغاز کرد و سرانجام در این راه جان خود را از دست داد.

امام جمعه رشت، ابراز کرد: چمران می‌توانست به جبهه نرود و در سنگر دانشگاه تنها به تربیت دانشجویان بپردازد و وی نمونه کامل یک استاد بسیجی بود که در راه رسیدن به آرمانش علم را فدای آرمان خود کرد.

وی، با بیان اینکه مقام شهید چمران از مقام تمام استادانی که یک روز هم رنگ جبهه را ندیده‌اند بالاتر است، خاطر نشان کرد: چمران برای تمام دانشگاهیان اسوه و الگو شده است.

قربانی، با تاکید براینکه نباید بسیجی بودن برای رسیدن به پست‌ها و مقام‌های دنیوی تبدیل شود، اظهار کرد: تقوا سومین عامل برتری انسان‌ها بر یکدیگر است زیرا نیروی درونی است که می‌تواند انسان را از زشتی‌ها و بدی‌ها پاک نگاه دارد.

به گفته وی، شهید چمران علم را با عرفان، تقوا، جهاد و شهادت توٱم کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول