اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان خبر داد

افزایش 8 رشته جدید در دانشگاه علمی‌ کاربردی کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان از افزایش 8 رشته جدید در پذیرش ترمی و پودمانی در سال‌ تحصیلی جاری در این دانشگاه خبر داد.

افزایش 8 رشته جدید در دانشگاه علمی‌ کاربردی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یوسف رستمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار دانشجو در 15 مرکز آموزشی علمی کاربردی در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان در 70 رشته مختلف در این مراکز ثبت‌نام و تحصیل می‌کنند گفت: 27 رشته از این تعداد در مقطع کارشناسی و 43 رشته نیز مربوط به مقطع کاردانی است.

به گفته رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان، امسال نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود هشت رشته جدید به این آمار اضافه شده که از مهرماه سال‌جاری دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی، کارشناسی مهندسی فناوری، کاردانی حرفه‌ای بازاریابی، کاردانی حرفه‌ای مددکاری خانواده، کاردانی فنی پیمان‌های عمرانی، مدیریت تبلیغات و تجارت، مهندسی فناوری معماری، طراحی و نوسازی بافت فرسوده، مهندسی فناوری الکترونیک صنعتی و کارشناسی حرفه‌ای اصلاح و تربیت از جمله رشته‌های جدید در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی سطح استان است.

وی همچنین از راه‌اندازی دو مرکز جدید علمی کاربردی در سال‌جاری در این استان خبر داد و افزود: مراکز علمی کاربردی هلال‌احمر و فنی‌و‌حرفه‌ای در سال‌جاری در سطح استان راه‌اندازی خواهند شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته‌های مورد نیاز جامعه درصدد تربیت دانشجوهایی است که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای خود شغل فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان تصریح کرد: رشته‌های موجود در علمی کاربردی مانند اجرای ساختمان‌های بتنی، اصلاح و تربیت، اقتصاد کار و بهره‌وری، امداد و سوانح، امور اداری، امور زراعی و باغی زمینه‌ساز ایجاد اشتغالی بعد از فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان خواهد شد.

رستمی همچنین از پذیرش دانشجویان در رشته خبرنگاری خبر داد و گفت: پذیرش دانشجویان در این رشته با توجه به تعداد ثبت‌نام‌شدگان در دوره‌های گذشته متاسفانه محقق نشده و امیدواریم در سال‌جاری این مهم تحقق یابد.

وی لازمه پذیرش دانشجویان در رشته خبرنگاری را رسیدن تعداد ثبت‌نام‌شدگان به حد نصاب دانست و افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از خبرنگاران استان در حال حاضر در رشته‌های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند سعی داریم دوره کارشناسی خبرنگاری را برای دانشجویان ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در پایان از خبرنگاران به‌عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم جامعه نام برد و گفت: خبرنگاران باید با بیان واقعیات و انتقادهای سازنده مسیر رشد جامعه و رفع مشکلات مردم را مهیا کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: بیان مشکلات و ضعف‌ها در کنار نقاط قوت از سوی خبرنگاران ضمن رفع مشکلات موجب تقویت روحیه خدمت بیشتر به مردم در بین مسئولان خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول