اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحریم‌ها از رشد ایران جلوگیری نمی‌کند

خبرگزاری فارس: شرکت‌ کنندگان در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه تحریم‌ها از رشد ایران جلوگیری نمی‌کند، بر راهبردهای رهایی‌بخش حمایت از تولید ملی تاکید کردند.

تحریم‌ها از رشد ایران جلوگیری نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شرکت‌ کنندگان در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در اصفهان با صدور بیانیه‌ای که توسط مهدی جمالی‌نژاد، مشاور استاندار و معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان قرائت شد، اعلام کردند: تحریم مانع رشد و پیشرفت کشور ایران نیست و سبب خودکفایی در نیازهای ضروری و اصلاح‌ساز و کارهای معیوب اقتصادی می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: با بررسی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر متوجه می‌شویم ایشان اهمیت و اولویت ویژه‌ای برای مسائل اقتصادی قائل شده‌اند و راهبرد رهایی‌بخش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی میثاق ملی، سیاست و تدبیر مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت نظام مقدس و مقتدر اسلامی و شاخص خط‌مشی عموم مردم در فعالیت‌های فردی و اجتماعی است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: فراهم شدن امکان حمایت از تولید داخلی به واسطه نام‌گذاری امسال، این فرصت را ایجاد می‌کند تا با تغییر دیدگاه و اصلاح نگرش و فرهنگ در رابطه با نوع، میزان تولید و مصرف و تربیت و حمایت از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد به بهبود کمی و کیفی تولید ملی و حمایت موثر از کار و سرمایه ایرانی کمک شود.

شرکت کنندگان در این همایش در بیانیه خود، ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به بخش تولید و تأمین مابه‌التفاوت بهره توسط دولت و تسهیل مقررات برای تولید کنندگان در بازپرداخت اقساط و مقدم شمردن امر تولید در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را خواستار شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: نمایندگان تولید کنندگان بخش خصوصی در برنامه‌ریزی‌های توسعه و تصمیم‌گیری در فعالیت‌های بخش‌های مختلف تولید و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترسازی مناسب برای تولید براساس نیازها و اولویت‌های کشور توسط دولت با جامع‌نگری لازم مشارکت داشته باشند.

در این بیانیه بر ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور اجرای کامل قانون بهبود فضای کسب و کار به منظور هماهنگی بین سیاست‌های دولت و بخش‌های تولیدی تاکید شده است.

حذف واردات محصولات مشابه تولید داخلی و غیر ضروری و اعمال بخشودگی جرایم مالیاتی و اعطای تسهیلات بیمه و بانکی ویژه واحدهای تولیدی از دیگر درخواست‌های شرکت کنندگان در همایش است.

در بیانیه همایش تصریح شده است: راهکارهای اساسی برای توجه به تولید ملی در راستای آزادسازی اصولی اقتصاد کشور و عدم بازگشت به سیاست‌های حمایت‌گرانه مقطعی و توجه به ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و مزیت‌های نسبی کشور اتخاذ شود.

انتهای پیام/‌ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول