اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ‏منطقه‏ای جهاد اقتصادی:

روند صادرات غیرنفتی ایران کاهش نیافته است / تحریم‏ها بی‏نتیجه بود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش منطقه‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی - ایرانی" گفت: روند صادرات غیرنفتی ایران کاهش نیافته و این نشان می‏دهد که تحریم‏ها در این زمینه بی‏نتیجه بوده است.

روند صادرات غیرنفتی ایران کاهش نیافته است / تحریم‏ها بی‏نتیجه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران خسرو عزیزی ظهر امروز در همایش منطقه‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی - ایرانی" که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد ایران، بسیار بزرگ و در جهان تأثیرگذار است و تحریم‏ها نتوانسته بر آن اثری بگذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بزرگی اقتصاد ایران، تحریم‏های یک جانبه و چندجانبه نتوانسته مشکلات اساسی برای کشورمان ایجاد کند و با وجود تهدیدهای بسیار، روند صادرات غیرنفتی کاهش نیافته است.

دبیر علمی همایش منطقه‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" بیان کرد: جهاد اقتصادی بحثی مهم و قابل تأمل و یک مفهوم مرکب است و واژه "جهاد" از مکتب اسلامی و آموزه‏های دینی و "اقتصادی بودن" آن از وضعیت معیشتی یک کشور برگرفته شده است.

عزیزی در بخش دیگری تصریح کرد: نامگذاری سال‏ها از سوی رهبر معظم انقلاب، سمت و سوی برنامه‏های استراتژیک و کلان اقتصادی و سیاسی کشور را تعیین می‏کند. 

این استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با اشاره به نام‏گذاری‏های سال‏های اخیر به اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و سال جهاد اقتصادی گفت: واژه‏هایی مانند تولید و مصرف به عنوان مؤلفه‏ها و متغیرهای مهمی مطرح هستند که شاکله تمام برنامه‏های اقتصادی کشور را تشکیل می‏دهند.

دبیر علمی همایش منطقه‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی در مرحله بنیانی خود باید تحول در علوم انسانی و به خصوص اقتصاد را به دنبال داشته باشد و در صورت محقق نشدن این امر، در عرصه‏های عملی اقتصاد نتیجه‏ای حاصل نخواهد شد.

عزیزی از اقتصاد ایران به عنوان یک اقتصاد بزرگ و تأثیرگذار در دنیا نام برد و افزود: در حال حاضر، اقتصاد ایران در مرتبه هفدهم دنیا قرار دارد.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، تحریم‏ها را یک عمل غیر انسانی و اقدامی غیر علمی توصیف کرد و با عنوان اینکه منبع اقتصاد اسلامی قرآن کریم است، بیان داشت: به صورت صریح و آشکار در مورد مسائل اقتصادی از جمله تحریم، ربا، احتکار، پرهیز از اسراف و ... شاهد تأکیدهای بی‏شماری هستیم.

عزیزی بر لزوم ارائه نظریه‏های اقتصادی با مطالعه عمیق‏تر و نگاه دقیق‏تر در مکتب اسلام تأکید کرد.

دبیر علمی همایش منطقه‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" ادامه داد: تحریم‏ها نه تنها مشکلاتی را به پیکره اقتصادی کشور وارد نکرده، بلکه زمینه پیشرفت‏های درخشان در عرصه‏های علمی از جمله هوا فضا، انرژی هسته‏ای و ... و کسب دستاوردهای مهمی را در کشور مهیا ساخته است.

عزیزی همچنین از ارائه 25 مقاله توسط شرکت‏کنندگان در همایش منطقه‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" خبر داد و گفت: با نظر هیئت داوران، چهار مقاله در این همایش در قالب سخنرانی ارائه و بقیه در مجموعه مقالات درج خواهد شد.

این استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، هدف از برگزاری این همایش را گام برداشتن در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب به منظور داشتن ایرانی آباد و عزتمند در جهان عنوان کرد.

احمد جعفری‏صمیمی، استاد و رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری مازندران نیز در همایش منطقه‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد، حضور داشت و به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول