اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:

تحریم‌ها عامل توقف بزرگ‌ترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه نشد/ افزایش 15 درصدی تولید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تحریم‌ها را عامل بازدارنده تولیدات صنایع چوب و کاغذ مازندران ندانست و گفت: سال گذشته تولیدات شرکت صنایع چوب بیشتر از ظرفیت بود.

تحریم‌ها عامل توقف بزرگ‌ترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه نشد/ افزایش 15 درصدی تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابوالفضل روغنی گلپایگانی بعدازظهر امروز در نقش همایش شوراها و دهیاری‌ها در صیانت از محیط زیست که در سالن اجتماعات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد با بیان اینکه آمارهای رسمی منتشر شده دنیا در مباحث زیست محیطی نگران‌کننده است، اظهار داشت: سالانه سه میلیون نفر براساس معضلات زیست محیطی می‌میرند.

وی کشور ما را جزء 10 کشور آلاینده دنیا در محیط زیست دانست و ادامه داد: برای کشوری که بر پایه مادی و معنوی دینی استوار است این آمار تاسف‌بار است.

روغنی بر صیانت از سرمایه نسل آتی تاکید کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست صیانت از سرمایه نسل آینده جامعه است.

این مسئول با اشاره به اقدامات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در حفظ و احیای جنگل که عنصر اصلی استواری این کارخانه است، بیان داشت: حفظ و احیای بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها، کاهش وابستگی و کاهش ارز و ... از فاکتورهایی است که شرکت صنایع چوب و کاغذ برای بقای جنگل و صیانت از محیط زیست مدنظر قرار داد.

وی جنگل، صنعت و خدمات پس از فروش را در صنایع چوب و کاغذ مطرح دانست و گفت: حفظ جنگل و جلوگیری از تخریب، بهره‌برداری اصولی، علمی و فنی از درختان و جوان‌سازی، حفظ  و افزایش تنوع گونه‌های جنگلی از مهم‌ترین اقدامات و خدمت بزرگ صنایع چوب و کاغذ مازندران محسوب می‌شود.

روغنی به آتش‌سوزی سال گذشته جنگل‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته به دلیل خشکسالی بیشتر جنگل‌های دنیا و کشور دچار آتش‌سوزی شدند که اقدامات به موقع شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران موجب شد در زمان کوتاهی آتش‌سوزی جنگل‌های مرکز مازندران مهار شود.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران 150هزار هکتار جنگل در اختیار دارد و بزرگترین مجری طرح‌های جنگل محسوب می‌شود، اضافه کرد: این شرکت به منظور احیای جنگل 32 میلیون اصله نهال تولید کرد به طوریکه در زراعت چوب و افزایش گونه‌های جنگلی رشد داشته است.

وی ادامه داد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به منظور بهره‌مندی مطلوب از جنگل‌های مازندران یک هزار و 120 کیلومتر جاده‌سازی کرد.

روغنی گلپایگانی، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را صنعت سبز دانست و گفت: سالانه 15 میلیارد تومان صرف منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و رفع آلاینده‌های زیست محیطی این واحد تولیدی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به منظور رعایت استانداردهای محیط زیست از پساب و پسماندهای صنعتی از سه روش فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تحریم‌ها را عامل بازدارنده تولیدات صنایع چوب و کاغذ مازندران ندانست و گفت: سال گذشته تولیدات شرکت صنایع چوب بیشتر از ظرفیت بود.

وی ادامه داد: با افزایش 15 درصدی تولیدات صنایع چوب، 16 درصد آلودگی محیط زیست شرکت، مدیریت شد که از میزان تولیدات جلوتر هستیم.

روغنی به اجرای پروژه " او سی سی " در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با جمع‌آوری کاغذهای آخال به فرهنگ بازیافت توجه دارد.

وی به افتتاح کارخانه کود عالی در شرکت صنایع چوب و کاغذ اشاره کرد و گفت: از ضایعات چوب مدفون شده در خاک کود عالی استحصال می‌شود، از کود چوب که 20 سال در خاک ماندگاری دارد می‌توان برای کشاورزی، باغداری و گلخانه‌ای استفاده کرد. ‌

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اذعان داشت: صنایع چوب و کاغذ مازندران سالانه 18 درصد از کاغذ کشور را تامین می‌کند و از سال 85 به عنوان صنعت سبز در سطح کشور و استان مطرح است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول