اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد

رشد چشمگیر بارگیری در بندر امیرآباد / تحریم‌ها تاثیری ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر بزرگ‌ترین بندر شمال کشور از رشد چشمگیر میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تحریم‌ها تاثیری بر فعالیت‌های بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نداشت.

رشد چشمگیر بارگیری در بندر امیرآباد / تحریم‌ها تاثیری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید علی نعیمی سه‌شنبه شب در نشستی که با حضور مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور بازدید از زیرساخت‌های این منطقه انجام شد، به مزیت‌ها و پیشرفت‌های بندر امیرآباد پرداخت. 

وی تصریح کرد: این بندر که 10 سال از شروع فعالیت‌های آن می‌گذرد، 300 میلیارد تومان در بخش دولتی و 150 میلیارد تومان در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری داشته و مصمم است این میزان سرمایه‌گذاری را تا 2 هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

نعیمی همچنین از حساسیت بندر امیرآباد به مسائل زیست محیطی گفت و اینکه هیچ فعالیتی بدون رعایت استانداردهای موجود و بدون نظر مشاور محیط زیست انجام نمی‌شود.

رئیس بزرگ‌ترین بندر شمال کشور با اشاره به تحریم‌هایی که کشور در دو سه سال اخیر با آن مواجه بود، اذعان داشت: این تحریم‌ها نه‌تنها بر فعالیت‌های بندر امیرآباد تاثیری نداشت بلکه رشد چشمگیری در بخش تخلیه و بارگیری کالا داشتیم.

نعمیمی تصریح کرد: از ابتدای سال 91 تا 27 خرداد 91، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد به رشد 43 درصدی نسبت به مشابه سال قبل رسید و در بخش صادرات رشد حدود 70 درصدی داشتیم.

وی افزود: این میزان معادل 939 هزار و 176 تن یعنی حدود یک میلیون تن بوده است در حالی که در تمامی سال 90، دو میلیون و 900 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا از بندر امیرآباد صورت گرفته بود.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر با اشاره به اینکه این منطقه بندر پایلوت غلات کشور است، گفت: مصمم هستیم که تا سال 93ظرفیت سیلوهای غلات را به 105 هزار تن رسانده و برای 200 هزار تن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ویژگی‌هایی نظیر اتصال بندر به شبکه ریلی کشور، برخورداری از اسکله رو ـ رو کامیون و قطار، دارا بودن اراضی وسیع پشتیبانی، نزدیکی با صنایع کشتی سازی، نیروگاه نکا و پایانه نفتی، بهره‌مندی از تجهیزات مدرن ویژه فعالیت‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن مخابرات خشکی و دریا، بندر امیرآباد را پایگاهی مطمئن و امن برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری دانست.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول