اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

تحریم‌ها سزای حق‌طلبی ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: تحریم‌ها سزای مردانگی و سخنان حق جمهوری اسلامی ایران است و باید این بها را بپردازیم.

تحریم‌ها سزای حق‌طلبی ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدعلی پورموسوی عصر امروز در جلسه کمیسیون دانشجویی استان همدان در ملایر بخشی از مشکلات موجود در کشور را مربوط به تحریم‌های تحمیلی بر ایران دانست و اظهار کرد: این تحریم‌ها سزای مردانگی و سخن حق گفتن ماست و باید این بها را بپردازیم.

وی تأکید کرد: ما افتخار می‌کنیم که به خاطر مردانگی و ظلم‌ستیزی و بیان حرف حق چنین بهایی را می‌پردازیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه امروز نوای رهبری انقلاب اسلامی در کشورهای عربی در حال تکرار است، گفت: شعارهای ظلم‌ستیزانه ایران اسلامی و اعتقادات ما در درباره قسط و عدل در اروپا و آمریکا نیز در حال تکرار است.

وی اضافه کرد: دنیای کنونی ارتباطات چیزهای زیادی را تغییر داده، چهره علم در حال تغییر است و یک چرخش تمدنی در دنیا در حال وقوع است.

 

*لزوم برخورداری از نگاه فرهنگی قاطع در جامعه

پورموسوی اظهار داشت: اگر نتوانیم در دانشگاه‌های خود نگاهی فرهنگی، قاطع و برنامه‌ریزی شده با پشتوانه و اراده‌ای قدرتمند داشته باشیم در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه انسان دانای علمی اما نادان اجتماعی و فرهنگی به درد جامعه ما نمی‌خورد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید علاوه بر تقویت جوانان در توجه به درون جامعه، نگاه به بیرون از جامعه را نیز در آنها تقویت کنند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: جوانان ما باید علاوه بر شناخت خوب از کشور و مسائل داخلی ایران اسلامی، دنیا را هم به خوبی شناخته و بدانند چگونه باید در این دنیا درخشید و نیز نگاه دنیا به کشور ما چگونه است.

وی با تأکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها امر تربیت و پرورش جدی گرفته شود، ابراز داشت: این موضوع تنها با شناخت خوب از جوانان اتفاق می‌افتد چرا که با یک نگاه پیر نمی‌توان به دنبال حل مسائل جوانان بود.

 

*از تربیت مدیر تک‌بعدی دوری شود

پورموسوی با تأکید بر لزوم تقویت ظرفیت‌های مدیریتی در دانشگاه‌های کشور، ابراز داشت: در مجموعه آموزش عالی ما کسانی هستند که همه مسائل جوانان و تربیت آنها را درک می‌کنند که این موضوع باعث افتخار ماست اما نقطه چالشی، وجود مدیر تک‌بعدی است که توانایی حل مسأله در مواقع بحران را ندارد که امیدواریم همه مسئولان آموزش عالی کشور در زمینه تربیت و پرورش جوانان موفق باشند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها باید انسانهایی پرورش یابند که وجودشان نورانی از قرآن و اهل بیت باشد، وقتی جوانان ما میدان اعتکاف را پر می‌کنند پیروزی را برای ایران رقم می‌زنند و دانشگاه‌ها نیز باید بخشی از اعتبارات خود را برای مسائل فرهنگی از این دست اختصاص دهند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور یکی از اقدامات مطلوب سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها را برگزاری ضیافت اندیشه در ماه رمضان دانست و اضافه کرد: رمضان، ماه مهمی است و همین امر بر میزان اهمیت برگزاری ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها افزوده است، دانشگاه‌ها باید تمام تلاش خود را برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این ضیافت به کار گیرند.

 

*دانشگاه‌ها تربیت‌کننده افسران مبارزه با جنگ نرم

وی یادآور شد: ما برای مقابله با جنگ نرم به دنبال افسرانی هستیم که علاوه بر موفقیت در زمینه‌های تحصیلی، بصیرت و آگاهی داشته و به لحاظ فرهنگی از شرایط مطلوبی برخوردار باشند و در این میان دانشگاه‌ها هستند که این جوانان و افسران را تربیت می‌کنند.

پورموسوی بصیرت‌افزایی در دانشگاه‌ها را به عنوان یک کارگاه بازآموزی خواند و افزود: این کارگاه به دلیل اینکه در گذشته در بحث آموزشی به طور مناسب عمل نشده، ایجاد شده است، ضمن اینکه نسبت به ایجاد پارک‌های علمی که اخیراً در کشور به آن اشاره شده، باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی به مشکلات امروز در خوابگاه دانشجویی اشاره کرد و افزود: از نظر فرهنگی و رفاهی باید کاری جدی برای خوابگاه‌ها صورت بگیرد تا فضایی رفاهی و مصونیت‌بخش در قبال هزینه دانشجو و کمک دانشگاه ایجاد شود و فرزندان مردم در این زمینه دچار مشکل نباشند.

 

*کسانی که قادر به درک انقلاب نیستند به درد جامعه نمی‌خورند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش بعثت پیامبر اسلام(ص) و رهبری امام خمینی را در جهان جریان‌ساز و حرکت‌آفرین عنوان کرد و گفت: کسی که قادر به درک انقلاب نباشد به درد جامعه ما نمی‌خورد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اکنون میدان مبارزه، دفاع و میدان فعالیت مردانی است که قدرت انقلاب را درک می‌کنند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول