اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید آبیک:

فداکاری جانبازان در دفاع مقدس قابل جبران نیست

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک گفت: فداکاری و ایثارگری‌های جانبازان در دفاع مقدس با هیچ چیز مادی قابل جبران نیست.

فداکاری جانبازان در دفاع مقدس قابل جبران نیست

حسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس چنان رشادت‌ها و شجاعت‌هایی از خود بر جا گذاشتند که به فرمایش امام راحل شهدای زنده همیشه تاریخ هستند.

وی افزود: پس از گذشت 31 سال از دوران دفاع مقدس، هنوز آثار جنگ به عنوان نمونه تیر و ترکش و شیمیایی بر جسم مبارک جانبازان مشهود است که با ثروت دنیا قابل بازگشت نیست مگر این که معجزه الهی رخ دهد.

این مسئول ادامه داد: جانبازان با دل و جان و با دست خالی د‌ر برهه‌ای از زمان به عنوان رزمنده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در برابر تمام دنیا ایستادگی کردند.

جایگاه جانبازان در جامعه حفظ شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک بیان کرد: مقام و جایگاه جانبازان باید از سوی تمام آحاد جامعه حفظ شود و تکریم جانبازان فراموش نشود.

نظافتی اضافه کرد: بیشتر جانبازان با روحیه‌ای که دارند نیاز به ترحم ندارند، چرا که با خدا معامله کردند و در این زمینه که کم‌توجهی به آنان شود به‌ویژه د‌ر ادارات و محیط کار دل‌سرد می‌شوند و درد این‌گونه برخوردها و بی‌احترامی‌ها را از درد خودشان بیشتر می‌دانند.

وی اذعان کرد: جانبازان د‌ر دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام لباس رزم پوشیدند و اعضای بدنشان را در راه خدا اهدا کردند، لذا احترام و اکرام جانبازان باید در جامعه به نحو احسن نهادینه شود.

این مسئول ادامه داد: رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس سبب شد که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان نیفتد که البته نقش جانبازان نیز د‌ر آن دوران قابل انکار نبوده و نیست.

فداکاری‌های جانبازان باید به تصویر کشیده شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آبیک در ادامه گفت‌وگو اظهار کرد: دلاورمردی‌ها و رشادت‌های جانبازان باید از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما به تصویر کشیده شود تا برای مردم جامعه شفاف‌سازی شود که جانبازان چه فداکاری‌هایی را به منصه ظهور رسانده‌اند.

نظافتی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی، مذهبی و دینی باید در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهم‌تری را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به مناسبت‌های مختلف باید از وجود جانبازان باید در قالب روایت‌گری، خاطره‌گویی و سخنرانی استفاده شود.

این مسئول یادآور شد: با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌توان با هجمه فرهنگی دشمن مقابله کرد، چرا که می‌تواند در خنثی‌سازی توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان نقش بسزایی ایفا کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک گفت: 400 جانباز در شهرستان آبیک داریم که از پنج درصد تا 70 درصدی جانبازی را دارا هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول