اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان خبر داد

افزایش 32 درصدی ثبت سند مالکیت در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون امور اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: در سال 1390 تعداد 131 هزار و 233 سند مالکیت ثبت شده که نسبت به سال 89 که 99 هزار و 679 جلد اسناد مالکیت دفترچه صادر شده، رشد 32 درصدی داشته است.

افزایش 32 درصدی ثبت سند مالکیت در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد فخاری ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته قوه قضائیه و اسناد برگزار شد به برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد اشاره و اظهار کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که سازمان ثبت اسناد استان اصفهان آغاز کرده سامانه اجرای اسناد رسمی برای نخستین بار در ایران و اجرای پایلوت آن در شهر اصفهان است که چندین ماه مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1390 تعداد 131 هزار و 233 سند مالکیت جلد شد، افزود: در سال 89، 99 هزار و 679 جلد اسناد مالکیت دفترچه صادر شده است که در سال 90 رشد داشته است.

معاون امور اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان از افزایش 32 درصدی اسناد مالکیت در اصفهان خبر داد و گفت: اسناد تک برگی در سال 89، 18 هزار و 232 بوده است که در سال 90 به 111 هزار و 375 جلد رسیده است.

وی تصریح کرد: از امروز مقدمات ارسال خلاصه الکترونیکی از دفاتر اسناد رسمی به اداره ثبت راه‌اندازی می‌شود.

فخاری به تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده اشاره و اذعان کرد: تعداد ازدواج‌های ثبت شده در سال گذشته 47 هزار و 180 واقعه و تعداد طلاق نیز 8 هزار و 109 واقعه ثبت شده است.

*ثبت یک میلیون و 447 هزاری معاملات ثبت شده در دفتر اسناد

وی معاملات ثبت شده را در دفتر اسناد در سال 90 را یک میلیون و 447 هزار و 340 مورد عنوان کرد و افزود: بیش از 9 میلیون هکتار نیز برای اسناد مالکیت ملی در استان سند صادر شده است.

معاون امور اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان تعداد پرونده‌های که در سال 90 به هیئت نظارت ارجاع شده است را 485 فقره دانست و تصریح کرد: این تعداد شامل املاک و اسناد بوده است.

وی افزود: در این راستا 465 رای در این مورد صادر شده و 40 هزار پرونده هنوز در نوبت سند مانده است.

فخاری اضافه کرد: اصفهان 34 واحد ثبتی دارد که هفت واحد ثبتی در شهرستان اصفهان است که پنج واحد ثبتی عملیات املاک را برعهده دارند.

وی تعداد دفاتر اسناد رسمی در سطح استان را 459 دفترخانه دانست و افزود: 488 دفتر فعال و 11 دفترخانه به دلایلی غیر فعال هستند.

*فعالیت 216 دفترخانه ثبت ازدواج و 38 دفترخانه طلاق در اصفهان

معاون امور اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اظهار داشت: تعداد دفاتر رسمی ثبت ازدواج در استان 216 دفترخانه است که یک دفترخانه نیز غیر فعال است.

وی هم‌چنین تعداد دفاتر فعال طلاق را 38 دفترخانه در سطح استان دانست.

فخاری به اقدامات نوین اداره‌کل ثبت احوال و اقدامات آن اشاره کرد و گفت: توسعه اتوماسیون اداری و مالی در سطح استان، راه‌اندازی نرم‌افزار مالی و اداری، تجمیع بانک‌های اطلاعاتی در شش واحد ثبتی را از مهم‌ترین اقدامات خدمات است.

وی تاکید کرد: واحدهای ثبتی از لحاظ تجهیزات شبکه‌های استانداردسازی و به شبکه وصل شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول