اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان اعلام کرد

صدور سند مالکیت 75 هزار واحد مسکونی روستایی کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان گفت: از 104 هزار واحد مسکونی روستایی در کردستان تاکنون سند مالکیت برای 75 هزار واحد صادر شده است.

صدور سند مالکیت 75 هزار واحد مسکونی روستایی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا قادری پیش از ظهر امروز در جریان دیدار کارکنان بنیاد مسکن استان با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: این اقدام با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سند مالکیت واحدهای مسکونی شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز انجام می‌شود، افزود: صدور سند مالکیت این شهرها در سال‌جاری آغاز می‌شود.

وی به طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن در سطح استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد یک‌هزار و 500 واحد در دست ساخت داریم که 700 واحد آن از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: این تعداد واحد در حال احداث هم‌اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قادری تصریح کرد: در ایام سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که از 21 فروردین ماه آغاز و تا 31 این ماه ادامه دارد، 264 واحد از بخش یاد شده با بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در بخش مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز که 17 شهر را شامل می‌شود، 3 هزار و 500 واحد در دست اجرا است که در این ایام یک‌هزار و 550 واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز در بخش مسکن روستاها، شهرهای زیر 25 هزار نفر و مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد استان در مجموع بیش از 45 هزار واحد مسکونی در دست احداث است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان همچنین به پرداخت 34 میلیارد ریال اعتبار برای ودیعه مسکن افراد نیازمند خبر داد و گفت: این مبلغ به یک‌هزار و 700 نفر پرداخت شده است.

قادری بیان کرد: امسال نیز 17 میلیارد ریال اعتبار برای ودیعه 750 خانوار در دست پرداخت داریم.

وی به بحث مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: تاکنون 600 میلیون تومان به حساب 100 حضرت امام (ره) واریز شده است و از محل این اعتبار و تسهیلات بانکی 255 واحد مسکونی احداث شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: علاوه بر این بیش از 100 میلیون تومان به 50 نفر به عنوان کمک هزینه تامین مسکن پرداخت شده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول