اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌پذیرد

صدور یک هزار فقره سند مالکیت در روستاهای همدان

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی شهرستان همدان از صدور یک هزار فقره سند مالکیت در روستاهای همدان در طول سال جاری خبر داد.

صدور یک هزار فقره سند مالکیت در روستاهای همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نقی پورقاسمی صبح امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 58 اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و خانه‌دار شدن محرومان جامعه از رویکردهای مهم و اصلی بنیاد مسکن به شمار می‌آید که این مهم به فرمان امام خمینی(ره) و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران محقق شده است.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان تا پایان سال 90 و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری افزود: شهرستان همدان با دارا بودن 109 روستا دارای دو بخش مرکزی و شراء است که از ابتدای تشکیل این نهاد تا پایان سال گذشته تمام روستاهای دارای سکنه همدان از طرح هادی بهره‌مند شده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان با بیان اینکه طرح هادی 30 روستا مجدداً بازنگری شده است، تصریح کرد: در 58 روستای شهرستان همدان طرح هادی به اجرا درآمده است که تعدادی از روستاها به منظور اتمام اجرای طرح نیازمند تأمین اعتبار هستند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته نیز بالغ بر 14 هزار و 200 فقره سند مالکیت روستایی در سطح شهرستان همدان و دو شهر جورقان و قهاوند صادر شده است.

پورقاسمی میزان تسهیلات احداث مسکن روستایی را 10 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 7 هزار و 900 مورد تسهیلات مسکن روستایی کم دوام و بی‌دوام با بهره پنج درصد و همچنین 2 هزار و 800 فقره وام تعمیرات به روستاییان پرداخت شده است.

وی در ارتباط با مسکن مهر روستایی و فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: در شهر قهاوند 46 واحد مسکن مهر درقالب توافق با مالکان و در 23 بلوک با پیشرفت فیزیکی 93 درصد احداث شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان اضافه کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه مسکن مهر و توافق با پیمانکاران در شهرهای جورقان و مریانج صورت گرفته که به ترتیب 187 و 174 واحد در این شهرها مسکن مهر ساخته می‌شود.

وی از ایجاد یک هزار و 900 شغل در بخش مسکن مهر روستایی خبر داد و گفت: این میزان اشتغال نسبت به تعهد مشخص شده از افزایش 40 درصدی برخوردار است و 300 فقره وام خودمالکان مسکن مهر نیز در روستاها پرداخت شده است.

پورقاسمی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ بافت‌های روستایی و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در دو روستای ورکانه و سیمین ابرو ساماندهی بافت‌های روستایی با پیشرفت 80 و 100 درصدی روبه‌رو است.

وی در ارتباط با مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان در سال جاری افزود: اجرا و بازنگری طرح هادی در 27 روستا، صدور یک هزار فقره سند مالکیت، اتمام مسکن مهر در شهرهای جورقان، قهاوند و مریانج و همچنین یک هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی نیز پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات روستایی از ابتدای امسال از 10 میلیون به 12.5 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول