اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مرزن‌آباد:

مرزن‌آباد شهر پایلوت اجرای صدور سند مالکیت شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد گفت: مرزن‌آباد شهر پایلوت اجرای صدور سند مالکیت شد.

مرزن‌آباد شهر پایلوت اجرای صدور سند مالکیت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، محمد ردایی صبح امروز در نخستین جلسه هماهنگی نحوه اجرای صدور سند مالکیت املاک واقع در محدوده شهر مرزن‌آباد که با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و رئیس بنیاد مسکن برگزار شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی متولی اجرای صدور سند مالکیت املاک واقع در محدوده شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است که در همین راستا مرزن‌آباد به‌عنوان شهر پایلوت برای اجرای این امر در نظر گرفته است.

ردایی اظهار داشت: بنیاد مسکن و اداره مسکن و شهرسازی توافق کردند که بنیاد مسکن متولی اجرای صدور سند مالکیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت باشد، هرچند سند توسط ثبت املاک و اسناد صادر می‌شود، اما بنیاد مسکن به‌عنوان متولی تمامی اقدامات نظیر نقشه‌برداری، هماهنگی و... را عهده‌دار شده است.

وی با ابراز خرسندی از اجرای این طرح در شهر مرزن‌آباد ادامه داد: این جلسه به منظور هماهنگی شورا و شهرداری با مردم صورت پذیرفته تا طی آن مدارک و همچنین مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت از سوی متقاضیان سند از مردم دریافت و به بنیاد مسکن تحویل شود تا بنیاد نیز با انتخاب پیمانکار که قطعا یک شرکت مهندسی دارای شرایط است کار نقشه‌برداری کل محدوده شهر و زمین‌های اشخاص را به‌صورت جداگانه و تفکیکی آغاز کند. 

رئیس شورای شهر مرزن‌آباد با بیان اینکه سند از حالت دفترچه‌ای و منگوله‌دار خارج و به‌صورت تک برگی صادر می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم تا علاوه بر نشست با شهروندان از طریق اطلاع‌رسانی توسط رسانه و همچنین نصب بنرهای مربوطه، شهروندان را نسبت به اهمیت این موضوع مطلع سازیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه تعرفه صدور سند برای املاک محدوده شهر بسیار مناسب خواهد بود، افزود: قطعاتی زمین و منازل مسکونی در نزدیکی محدوده شهر وجود دارند که از سوی شهرداری جواز ساخت و ساز آنها صادر شده که به این املاک و همچنین املاکی که در نزدیکی محدوده شهر باشند استعلام آنها توسط شهرداری صورت پذیرد سند تعلق می‌گیرد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه چند سالی است که برای صدور سند در مرزن‌آباد اقدامی نشده پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این طرح به‌عمل آید.

ردایی در پایان اذعان داشت: قطعا اجرای این مهم در مرزن‌آباد رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول