اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن نهبندان خبر داد

صدور 7900 سند مالکیت روستایی در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از صدور 7 هزار و 890 جلد سند مالکیت روستایی توسط این نهاد از ابتدای دولت نهم تا پایان سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

صدور 7900 سند مالکیت روستایی در نهبندان

علی غلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان عمده مزیت سنددار شدن اماکن روستایی را جلوگیری از تخریب اراضی ملی در حاشیه روستاها و جلوگیری از افزایش روند مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و اظهار داشت: روستاییان از این سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی در بخش‌های کشاورزی، دامداری و مسکن می‌توانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: تهیه شناسنامه‌ای از روستا با توجه به نقشه تفکیکی تهیه شده، ممانعت از توسعه بی‌حد و بدون مطالعه و برنامه‌ریزی روستاها، ایجاد توسعه پایدار، تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در روستاها و تهیه آمار دقیق از املاک روستایی از دیگر مزایای سند مالکیت روستایی محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از ارسال بیش از 8 هزار و 100 پرونده با هدف اجرای تبصره 71 و ماده 140 برنامه‌های دوم و سوم توسعه در ارتباط با صدور سند روستایی به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای دولت نهم تا پایان سال گذشته از این تعداد پرونده 7 هزار و 890  جلد سند مالکیت روستایی توسط این نهاد صادر و تحویل روستاییان شده است.

غلامی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی واحدهای مسکونی در روستاها از جمله اهدافی است که در برنامه‌های توسعه کشور بر آن تأکید شده است، تصریح کرد: این نهاد از طریق ارائه تسهیلات بانکی و همچنین ارائه طرح‌های مناسب مسکن روستایی و اعمال نظارت لازم، طرح بهسازی مسکن روستایی را به جدیت پیگیری و دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال 84 نیز با تأکید رئیس جمهور مبنی بر مقاوم‌سازی مساکن روستایی این طرح با نام مقاوم‌سازی طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با گستردگی بیشتر دنبال شد.

غلامی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت نهم تاکنون بیش از 5 هزار واحد مسکونی روستایی در نهبندان احداث و مقاوم‌سازی شدند، گفت: در سال گذشته 29 میلیارد و 700 میلیون ریال در قالب297 فقره وام 100 میلیون ریالی بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به متقاضیان واگذار شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته مبلغ 500 میلیون ریال در قالب25 فقره تسهیلات 20 میلیون ریالی ودیعه مسکن به مستأجران کم‌درآمد شهرستان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول