اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

70 درصد موقوفات مازندران فاقد سند مالکیت هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 70 درصد موقوفات مازندران فاقد سند مالکیت هستند.

70 درصد موقوفات مازندران فاقد سند مالکیت هستند

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات اوقاف در کل کشور رسیدگی به موقوفات و امامزادگان است.

وی در ادامه عنوان کرد: تجدید اجاره‌ها از اقدامات اوقاف و امور خیریه مازندران در سال جاری است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 درصد از موقوفات مازندران اجاره بهاء موقوفات را پرداخت نمی‌کنند ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح روستاها به کمک بسیج محلات، صدا و سیما، پایگاه‌های بسیج و تبلیغات گسترده قدم‌های بزرگی برای تجدید اجاره‌ها برداشته شده است.

سهرابی بیان داشت: اگر موقوفه‌ای باشد که سند اجاره‌ای را با سازمان اوقاف تنظیم نکرده باشد با فتوای امام (ره) عبادت کردن و یا هر نوع مراسم عبادی در آن صحیح نیست.

وی اذعان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران احیای پروژه‌هایی که موقوفات زراعی، تجاری، ملکی و فرهنگی را در دست اقدام دارد برای هر شهرستان یک پروژه بزرگ از موقوفات با هماهنگی بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران در حال اجرا است.

سهرابی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عللی که مازندران بیشترین موقوفات را بعد از قم در کشور دارد اعتقاد دینی مردم درباره موقوفات است.

وی تصریح کرد: از 100 درصد موقوفات مازندران 70 درصد موقوفات فاقد مجوز یا سندی که در اختیار اوقاف قرار گیرد هستند و تنها 30 درصد موقوفات دارای مجوز و سند بوده که در اختیار اوقاف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه از یک هزار و 262 امامزاده، سال گذشته 30 امامزاده احیا شد بیان داشت: موقوفات، وقف‌نامه، کمیسیون ماده دو و محاکمه قضایی وجود دارد که در این‌باره بعضی‌ها استقبال چندانی نمی‌کنند و با گذشت زمان حق موقوفه را نمی‌دهند و یا فراموش می‌کنند.

سهرابی بیان داشت: از کارهای فرهنگی این سازمان برگزاری مراسم‌های مختلف در مناسبت‌های مختلف است که از جمله پنجم خرداد در آستانه شهادت امام هادی (ع) برنامه گسترده‌ای برای بزرگداشت مقام امام علی النقی(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر مازندران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه طرح نشاط معنوی در امامزادگان شاخص مازندران متذکر شد: به مناسبت فرا رسیدن ایام تابستان طرح نشاط معنوی که هر سال در امامزادگان شاخص برگزار می‌شود امسال نیز در بیش از 180 امامزاده برگزار می‌شود.

سهرابی اذعان داشت: در این طرح از 30 روحانی اعزامی از قم و دانشجویان علوم قرآنی سازمان اوقاف به عنوان مدرس و مربی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول