اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

تاریخ هزاران ساله ایران، سند مالکیت خلیج فارس است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ چند هزار ساله ایران، سند مالکیت خلیج فارس محسوب می‌شود.

تاریخ هزاران ساله ایران، سند مالکیت خلیج فارس است

سعدالله نصیری قیداری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: حکومت‌های عربی حوزه خلیج فارس به عنوان حکومت‌های دست‌نشانده دولت‌های استکباری محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پشت صحنه همه فعالیت‌های برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس استکبار است، تصریح کرد: این حکومت‌ها، نقشه‌هایی که استکبار برای آنها برنامه‌ریزی کرده است، را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامگذاری خلیج فارس به عنوان خلیج عربی از سوی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای ایجاد تنش در منطقه است، یادآور شد: متشنج بودن منطقه خلیج فارس به عنوان منطقه‌ای مهم و استراتژیک برای کشورهای غربی مهم بوده و از این امر استفاده‌های لازم را می‌کنند.

وی ادامه داد: این نوع حرکت‌‌های ناجوانمردانه با عنوان نامگذاری خلیج‌فارس به خلیج عربی همواره مطرح بوده و این حرکت‌های نابخردانه تاکنون راه به‌جایی نبرده است.

 

*ادعای مالکیت خلیج فارس توسط کشورهای عربی نابجا است

نصیری با بیان اینکه همه کشورهای جهان می‌دانند که خلیج فارس از اول متعلق به ایران است، افزود: ادعای مالکیت این خلیج توسط کشورهای عربی نابجا بوده و ادعای درستی محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این گونه حرکات سخیف و بی‌ارزش است، تصریح کرد: این ادعا هیچ‌گاه نمی‌تواند مالکیت کشور امارات را بر خلیج فارس رسمیت بخشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امارات و برخی کشورهای عربی با این بهانه‌جویی‌ها نمی‌توانند به مقاصد خود دست یابند، افزود: کشور ایران همواره بر مالکیت این خلیج، سند و مدرک ارائه کرده و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ چند هزار ساله ایران نشان می‌دهد که خلیج‌فارس همیشه با این عنوان در جهان مطرح شده و جزایر سه‌گانه آن، در مالکیت ایران است.

نصیری با اشاره به عکس‌العمل‌های برخی کشورهای عربی در قبال حضور رئیس جمهور در جزایر سه‌گانه یادآور شد: این حرکت نیز به دنبال حرکت‌های گذشته و کاملا نابجا است.

وی عکس‌العمل‌های مطلوب مجلس در زمینه مسئله خلیج فارس را یکی از راه‌های قانونی واکنش ایران نسبت به موضوع عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی همواره از حق ملت ایران بر مالکیت بر خلیج فارس دفاع می‌کند.

 

*مجلس عقب‌نشینی در برابر مالکیت خلیج فارس را مطلوب نمی‌داند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس عقب‌نشینی در خصوص مالکیت ایران در قبال جزایر سه گانه را مطلوب نمی‌داند، ابراز داشت: تذکرات لازم به کشورهای عربی مدعی مالکیت خلیج فارس از سوی مجلس داده شده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول