اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت تاکید کرد

استعلام املاک فاقد سند رسمی مالکیت توسط بنگاه‌های معاملاتی

خبرگزاری فارس: دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: بنگاه‌های معاملاتی باید در صورتی که طرفین معامله فاقد سند رسمی مالکیت هستند مراتب را از طریق اداره راه و شهرسازی، شهرداری و اداره منابع طبیعی استعلام کنند.

استعلام املاک فاقد سند رسمی مالکیت توسط بنگاه‌های معاملاتی

مجید رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از فروش اراضی دولتی داخل و خارج از محدوده شهر توسط عده‌ای قانون‌شکن، باید از طریق اداره اماکن پلیس اطلاعات و با همکاری صنف مربوطه اقدامات لازم در زمینه فعالیت تمام بنگاه‌ها به نحو دقیق اجرا شود.

وی تصریح کرد: از این پس بنگاه‌های معاملاتی باید در صورتی که طرفین معامله فاقد سند رسمی مالکیت هستند و ملک مورد فروش در محدوده حریم شهر قرار داشته باشد، مراتب را از طریق اداره راه و شهرسازی و همچنین شهرداری جیرفت استعلام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که ملک مزبور خارج از محدوده شهر قرار دارد مراتب باید از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت استعلام شود.

رستمی اضافه کرد: پس از اظهارنظر این اداره‌ها مبنی بر بلامانع بودن خرید و فروش، بنگاه‌ها می‌توانند نسبت به انجام معامله اقدام کنند.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: این اداره‌ها نیز باید بلافاصله پس از استعلام بنگاه‌های املاک نسبت به اعزام کارشناس خود به محل اقدام کرده و در اسرع وقت جواب استعلام‌ها را به بنگاه‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول