اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

اخذ سند مالکیت برای 75 درصد اراضی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سند مالکیت برای 75 درصد اراضی آذربایجان غربی اخذ شده است.

اخذ سند مالکیت برای 75 درصد اراضی آذربایجان غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه نگاه مردم به حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی نگاه بخشی است از این رو باید با برنامه‌ریزی اصولی در راستای این تغییر نگرش عمل کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی نگاه همه جانبه می‌طلبد افزود: در زمان حاضر جنگل‌ها علاوه بر خشکسالی و بلایای طبیعی، با مشکلات مختلفی چون چرای بی‌رویه دام، عدم تعادل دام و مرتع و استفاده بیش از ظرفیت از این اکوسیستم مواجه هستند و در برخی موارد این وضعیت مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

پیرمرادی با تاکید بر سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه حفظ منابع طبیعی گفت: یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند در عرصه منابع طبیعی فعالیت کند از این رو دولت باید با سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه نسبت به حفظ و احیای این منابع بزرگ برای نسل‌های آینده اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه نمی‌توان بدون ارتقا دانش انسانی در تجدید حیات منابع طبیعی تاثیرگذار بود تصریح کرد: این امر نیازمند کمک‌های همه‌جانبه مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: تاکنون برای یک میلیون و 983 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی سند مالکیت اخذ شده که این رقم 75 درصد مساحت اراضی استان را شامل می‌شود.

پیرمرادی از کاشت 600 هکتار جنگل در استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح در حال حاضر در دست مطالعه است و با پایان انجام عملیات مطالعه، مراحل بعدی آغاز می‌شود و از سوی دیگر مطالعات توسعه 10 هزار هکتار از باغات در اراضی شیب‌دار در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در پایان وضعیت حوزه‌های آبخیز استان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی دارای 27 حوزه آبخیز اصلی در چهار حوزه آبریز است که این حوزه‌ها شامل حوزه آبخیز دریاچه ارومیه، سد ارس، زاب و سد سفیدرود است.

انتهای پیام/ن۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول