اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد خبر داد

حل مشکل سند مالکیت فرودگاه پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد از حل مشکل سند مالکیت فرودگاه پارس‌آباد و شتاب‌گیری طرح‌های توسعه‌ای این فرودگاه در ماه‌های آینده خبر داد.

حل مشکل سند مالکیت فرودگاه پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات فرودگاه پارس‌آباد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم امکانات موجود در این فرودگاه را گسترش دهیم و با برقراری پروازهای منظم و منسجم در اندیشه ارتقای سطح این فرودگاه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تجهیز فرودگاه پارس‌آباد به سامانه کمک ناوبری اقدامی بزرگ در راستای فعالیت هر چه بیشتر این فرودگاه است، افزود: با نصب و بهره‌برداری از این سامانه که در اسفند سال گذشته انجام شد ایمنی پروازها و ظرفیت‌ راه‌های هوایی برای پروازهای عبوری افزایش یافته است.

فرماندار پارس‌آباد یادآور شد: 90 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فرودگاه این شهرستان مرزی در نظر گرفته شده و امسال هزینه می‌شود.

کریمی تصریح کرد: این رقم اعتبار، اغلب برای روکش آسفالت سطوح پروازی و تعریض و تطویل باند این فرودگاه هزینه خواهد شد.

این مسئول با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای فرودگاه پارس آباد ابراز داشت: با توسعه و گسترش باند، امکان نشست و برخاست هواپیمای فوکر 100نیز در این فرودگاه ممکن خواهد بود.

وی با قدردانی از توجه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه این شهرستان ابراز داشت: مراحل مختلف نصب و راه‌اندازی این سامانه با استفاده از امکانات و توان متخصصان داخلی صورت گرفته و به همین لحاظ حدود 260هزار دلار صرفه جویی ارزی شده است.

کریمی برقراری پرواز مسیر مشهد ـ پارس‌آباد و بالعکس، افزایش پروازهای تهران ـ پارس‌آباد و به عکس، تکمیل ساختمان ایمنی زمینی و احداث جایگاه سوخت‌گیری هواپیما، اختصاص یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی و رفع مشکل روشنایی را از نیازهای مهم فرودگاه این شهرستان دانست و بر تحقق آن تاکید کرد.

فرماندار پارس‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط آب و هوایی و اقلیم خوب پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: پارس‌آباد این توانمندی را دارد به عنوان فرودگاه معین اردبیل در مواقع ضروری برای پروازهای مقصد اردبیل خدمات ارائه کند.

وی  با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و مرزی این شهرستان ابراز داشت: تاکنون دهها نفر از اتباع جمهوری آذربایجان برای عزیمت به تهران از فرودگاه پارس‌آباد جابجا شدند، که در این خصوص خواستار بین‌المللی شدن فرودگاه پارس‌آباد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس فرودگاه پارس آباد نیز در این جلسه ابراز داشت:  سال گذشته 204 پرواز در مسیر تهران ـ پارس‌آباد انجام شده است که این رقم در مقایسه با سال 89، 20 پرواز افزایش نشان می‌دهد.

محمد مهدی سرگزی استقبال مردم دشت مغان از سفرهای هوایی را، خوب توصیف کرد و افزود: فرودگاه پارس‌آباد نقش ویژه‌ای در توسعه همه جانبه و عمران و آبادانی مناطق مختلف مغان دارد.

وی با اشاره به برنامه فعلی پروازهای فرودگاه پارس‌آباد بیان داشت: بر اساس تقویم اعلامی تا اطلاع ثانوی، هر هفته دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی آسمان، از تهران به پارس‌آباد و به عکس انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در روزهای شنبه، حرکت از تهران، ساعت 10و45 دقیقه و بالعکس 12 و 55 دقیقه و پنج شنبه‌ها زمان حرکت از تهران11 و 45 دقیقه و از پارس‌آباد 13 و 55 دقیقه است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول