اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت تأکید کرد

عدم صدور سند مالکیت برای سهام‌داران شرکت احیای اراضی جیرفت

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: اداره ثبت اسناد و املاک باید تا تعیین تکلیف دقیق حدود اراضی تصرف شده، توسط شرکت احیای اراضی از صدور هرگونه سند مالکیت جدید برای سهام‌داران خودداری کند.

عدم صدور سند مالکیت برای سهام‌داران شرکت احیای اراضی جیرفت

مجید رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه حسب گزارش‌های واصله شرکت احیای اراضی مبادرت به تصرف بیش از میزان سند خود در اراضی ملی کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه حدودهای اربعه این شرکت در محل مشخص نبوده است، همین امر موجب تصرف اراضی ملی مجاور توسط آن شده است.

رستمی تصریح کرد: به همین دلیل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با پرداخت هزینه کارشناسی طی دو هفته آینده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ابراز داشت: این اداره‌ کل باید نسبت به پیاده کردن، حدودهای اربعه شرکت احیا اراضی با ایجاد کانال اقدام کند.

رستمی عنوان کرد: در صورتی که این شرکت به اراضی ملی تجاوز کرده است، سریعاً شکایت کیفری تنظیم کرده و تحویل مقام‌های قضایی دهد.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: اداره ثبت اسناد و املاک نیز باید از این تاریخ به بعد تا تعیین تکلیف دقیق حدود اراضی تصرف شده، توسط شرکت احیای اراضی از صدور هرگونه سند مالکیت جدید برای سهام‌داران این شرکت جدداً خودداری کند.

رستمی بیان داشت: همچنین در راستای پیشگیری از وقوع جرم دو جلسه جداگانه برای دهیاران و مشاوران املاک برگزار شد تا راهنمایی‌های لازم برای آن‌ها انجام شود.

وی اذعان داشت: همچنین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی جنوب کرمان باید در زمینه میزان تصرف‌ها و حدود برخی پرونده‌ها با پیاده کردن نقشه میزان مستثنیات و منابع ملی و حدودهای اربعه آن اراضی در محل اقدام کنند.

رستمی خاطر نشان کرد: پیگیری‌ ویژه در راستای شناسایی و تحت تعقیب قرار دادن این متصرفان را نیز در دادسرا به عمل آورند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول