اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دفاع مقدس:

اگر چمران درست معرفی می‌شد خیلی از مشکلات را نداشتیم

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان دفاع مقدس گفت: اگر می‌توانستیم اسطوره واقعی چون چمران را در خور شأن این شهید به جامعه معرفی کنیم، شاهد خیلی از مشکلات نبودیم.

اگر چمران درست معرفی می‌شد خیلی از مشکلات را نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سعید قاسمی ظهر امروز در یادواره شهدای هنرمند نیشابور و فیروزه در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور افزود: اگر چمران درست معرفی می‌شد شاهد ولنگ‌بازی‌ها، فرار مغزها و فرهنگ بی‌فرهنگی که به ما القا می‌شود، نبودیم.

فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه عقبه و تاریخچه شهید چمران، خواندنی و شنیدنی است، اظهار داشت: شهید چمران پس از تأسیس اَمَل و تشکیل خط مقاومت در لبنان به ایران به عنوان کانون انقلاب اسلامی و مهد انقلاب‌های بعدی آمد و در ایران جایگاه‌های مختلفی چون نماینده مجلس و وزارت دفاع را عهده‌دار شد ولی به محض دیدن مشکلات در غرب و جنوب از تهران بلند شد و رفت تا مقابل قتنه‌ها ایستاد.

قاسمی با اشاره به دل‌نوشته‌های دکتر چمران چون «به سوی مرگ یورش می‌بردم اما مرگ از من می‌گریخت» از او به عنوان انترناسیونالیست شیعه یاد کرد و خواهان الگوگیری از وی به مثابه یک‌ علمدار شد.

استاد دانشکده هنرهای تجسمی تهران با بیان اینکه در فتنه 88 خواص رفوزه شدند و پشت ولی‌فقیه نایستادند، گفت: اما عوام در 9 دی جای خواص را گرفتند.

قاسمی تصریح کرد: هشت ماه فتنه از هشت سال دفاع مقدس سخت‌تر بود و نظام پوست انداخت.

وی از وضعیت ارزش‌های انقلابی در عرصه مقولات هنری چون موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی و ... انتقاد و تأکید کرد: اکثر آثار هنری ضرب‌آهنگ جهادی ندارند.

وی تصریح کرد: در این عرصه جای هنرنمایی انقلابی پس از چارچوبی که امام به یادگار گذاشت، خالی است.

فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: متأسفم که مستندات وقایع تلخ اول انقلاب و تجارب خونین سه دهه ما به دانش‌آموزان درس داده نمی‌شود.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: شهادت هنر مردان خداست و نیشابور و فیروزه بیش از 25 هنرمند شهید دارد.

سرگرد پاسدار ابوالفضل فتوحی افزود: هنر مهم آنها، رها کردن زندگی، درس و کار و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

وی با اشاره به اینکه نیشابور جایگاه بزرگی در زمینه هنر داشته است، اظهار امیدواری کرد: بسیج هنرمندان اکنون می‌تواند قدم‌های خوبی برای ترویج هنر با معیارهای اخلاقی درست بردارد. 

حاجی‌زاده فرماندار فیروزه و جدکاره معاون سیاسی اجتماعی فرماندار فیروزه در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول