اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب‌(س) تبریز:

شهید چمران الگوی تربیت اسلامی است

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: اخلاص و فداکاری شهید چمران می‌تواند الگوی بسیار تاثیرگذاری برای جوانان باشد.

شهید چمران الگوی تربیت اسلامی است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تبریز با اشاره به زندگانی و مبارزات شهید چمران افزود: این شهید والامقام نمونه تربیت اسلامی و مظهر دیانت، سیاست، هنر، اخلاص و بسیاری از خصوصیات یک انسان خودساخته بود.

وی اظهار کرد: شهید چمران با دریافت ممتازترین درجه علمى که همراه با تحسین بسیارى از صاحب‌نظران بود درجه دکتراى الکترونیک و فیزیک پلاسما را اخذ کرد و می‌توانست به‌عنوان یک تحصیلکرده موفق زندگی راحتی در آمریکا داشته باشد.

شایق تصریح کرد: با این حال شهید چمران به‌خاطر احساس مسئولیت در قبال شیعیان مظلوم لبنان از همه امکانات و لذّات چشم‌پوشی کرد و به جنوب لبنان رفت تا در میان محرومان و مستضعفان زندگی کرده و برای رهایی آنان از ستم صهیونیسم و عوامل وابسته مجاهدت کند.

وی تاکید کرد: در همان ایام بود که خواب راحت را از چشمان غاصبان صهیونیستى ربود و خدمات ارزنده‌ای نسبت به امت اسلامی انجام داد.

برگزیده جشنواره ایثار و تلاش اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهید چمران در مسئولیت‌های مختلف متحمل زحمات زیادی شد و در نهایت با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، باعث افزایش روحیه رزمندگان اسلام شد و توان برنامه‌ریزی و عملیاتی آنها را به‌طور چشمگیری افزایش داد.

وی تصریح کرد: شهید چمران با سازماندهی و به کارگیری نیروهای مردمی حرکت صدامیان برای تصرف اهواز را متوقف ساخت.

وی، پیام حضرت امام(ره) به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران را دلیل عظمت روحی و شخصیت خودساخته آن شهید دانست و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این پیام، شهید چمران را سردار پرافتخار اسلام، مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی نامید و شهادت او را انسان‌ساز اعلام کرد.

شایق تصریح کرد: همه این افتخارات به‌خاطر اخلاصی بود که منشاء حرکت شهید چمران برای کسب رضایت خداوند به دور از هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی شد.

وی گفت: شهید چمران شهادت را عالى‌ترین درجه تکامل انسانى می‌دانست و به‌عنوان مجاهد فى‌سبیل‌الله معتقد بود انسانی که در مقام شهادت، همه هستى خود را خالصانه و عاشقانه قربانى خدا کند به قله‌اى از عشق، ایثار و فنا مى‌رسد که در خدا محو مى‌شود و حیات ابدى مى‌یابد.

نماینده مردم تبریز در دور هفتم مجلس تصریح کرد: به‌خاطر همین اعتقادات بود که جان خود را فدای هدف والای دفاع از دین و کشور کرد.

وی، نحوه تحصیل و تهذیب شهید چمران را الگوی بسیار ارزشمندی نامید که در صورت تبیین صحیح برای جوانان، باعث الگوپذیری آنها خواهد شد و تاکید کرد: این امر مستلزم تلاش و همراهی همه صاحبنظران و هنرمندان متعهد کشور است که به اشکال مختلف زندگی، مبارزات و عرفان اسلامی این شهید را به نسل‌های جوان منتقل کنند. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول