اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 144 میلیارد ریال

16 پروژه دانشگاه چمران اهواز افتتاح و کلنگ زنی می شود

خبرگزاری فارس: با حضور معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تعداد 11 پروژه عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح و 5 پروژه جدید کلنگ زنی می‌شود.

16 پروژه دانشگاه چمران اهواز افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در تشریح جزییات این پروژه‌ها گفت: با حضور دکتر ساداتی نژاد معاون امور حقوقی و مجلس وزیر و دکتر متکان معاون اداری مالی ومدیریت منابع این وزارتخانه پروژه‌های دانشگاه کلنگ زنی و افتتاح می‌شوند.

وی افتتاح مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری، سالن غذاخوری خلیج فارس، فاز دوم ساختمان آزمایشگاه مرکزی، نیروگاه خورشیدی، ساختمان اداری پارک علم و فناوری خوزستان، پردیس دانشگاهی، سایبان‌های دانشگاه، افتتاح سیستم اتوماسیون وزارتی، بهینه سازی شبکه اینترنت دانشگاه، تعمیر و راه‌اندازی دستگاه TEM و تکمیل عملیات محوطه سازی خوابگاه شهید علم الهدی را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که روز یکشنبه با حضور معاونان وزیر علوم افتتاح خواهند شد.

 

مروتی اضافه کرد: همچنین فردا کلنگ زنی سالن چند منظوره دانشگاه، ساختمان مرکزی پارک علم وفناوری، دانشکده علوم زمین، دانشکده هنر شوشتر، ساختمان چند منظوره دانشکده هنر انجام و عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: برای افتتاح و بهره‌برداری از 16 پروژه ذکر شده در مجموع 144 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه همه پروژه‌‌های عمرانی در راستای اجرای طرح جامع دانشگاه به اجرا در می‌آید، تصریح کرد: این طرح در سال  52 تصویب شده و قرار بود در سال‌های 53 تا 72 به طور کامل به اجرا درآید اما با آغاز جنگ تحمیلی عملاً متوقف شد و از سال 84 با آغاز دولت نهم بار دیگر از سرگرفته شد.

مروتی افزود: در ابتدای برنامه چهارم توسعه و سفر نخست ریاست جمهوری به خوزستان، مشخص شد 277 هزار مترمربع ازنظر فضای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز با کمبود مواجه است که با عزم دولتمردان تاکنون 78 هزار و 873 مترمربع فضای آموزشی و کمک آموزشی تکمیل و ایجاد شده و 43 هزار و 900 مترمربع نیز فضا در دست احداث است.

به گفته رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، پروژه‌های توسعه دانشکده علوم زیستی، استخر سرپوشیده، دانشکده ادبیات، دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر، دانشکده دامپزشکی، مرکز رشد فناوری، تکمیل آزمایشگاه مرکزی، احداث سلف سرویس شماره 2، احداث دانشکده هنر شوشتر را از جمله طرح‌ ‌ها و پروژه‌های عمرانی هستند که از سال 84 تاکنون اجرا شده و اتمام یافته‌اند.

وی همچنین ادامه داد: پروژه دانشکده‌‌های علوم آب، تربیت بدنی، علوم زمین، تکمیل دانشکده هنر شوشتر، خوابگاه و ساختمان‌های آموزشی دانشکده شوشتر، بلوک خوابگاه متاهلان، آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد، آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه، آزمایشگاه مرکزی کشاورزی از دیگر پروژه‌هایی هستند که هم اکنون در دست ساخت هستند.

 

مروتی سرانه فضای آموزشی در دانشگاه شهید چمران اهواز را تا قبل از سفرهای دولت به خوزستان 4.46 مترمربع به ازای هر دانشجو عنوان کرد و افزود: این شاخص هم اکنون به 7 مترمربع افزایش یافته است این درحالی است که در این سال‌ها حداقل 5 هزار دانشجو به جمعیت دانشجویی دانشگاه افزوده شده است. همچنین در این مدت سرانه فضای کمک آموزشی شامل خوابگاه‌ها و زمین‌های ورزشی به 13.69 مترمربع رسیده است. 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول