اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان:

شهید چمران حقیقت همیشه زنده است / راه شهدای هسته‏ای ادامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان گفت: شهید چمران حقیقتی همیشه زنده در دل‏هاست و هیچ‏گاه از ذهن‏ها پاک نمی‌شود.

شهید چمران حقیقت همیشه زنده است / راه شهدای هسته‏ای ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان سیف‏الله سعدالدین صبح امروز در همایش بسیج اساتید هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که با حضور اساتید بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از الطاف تفکر حضرت امام برای بسیجیان، تشکیل بسیج اساتید بوده و سردمدار این روز بزرگ، دکتر شهید مصطفی چمران است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان افزود: مقام معظم رهبری در شأن شهید چمران فرمودند که انسان نیاز دارد در هر دوره‌ای که زندگی می‌کند به ‏موقع تشخیص دهد و وارد عمل شود و شهید چمران این ویژگی را دارا بودند، زندگی دینی و علمی این شهید در دوران حیات چه در داخل و خارج بسیار درخور توجه بود و وی تحقیقات ارزنده‌ای ارائه داد که در فضای علمی و عملی بسیار مفید بوده است.

سعدالدین اشاره کرد: شهید چمران یک دانشجوی تمام‏عیار بود و امکان نداشت چیزی از خاطر او مستور بماند و همه تحقیقات خود را به نحو احسن و تمام و کمال انجام می‌داد و باید این شهید برجسته را الگوی خود و دانشجویان قرار دهیم.

وی بیان کرد: شهید چمران با اتکا به آموزه‌های دینی این سرزمین و بر پایه اعتقادات خود توانست به این مقام برسد، این شهید اهل دانش و تقوا بود و این را می‏توان از مناجات‌های شبانه وی درک کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان گفت: خلوص و صداقت دکتر چمران و هم‏سطح بودن با دیگر بسیجیان یک الگو برای همه است، این شهید اهل اطاعت از ولایت و عمل به تکالیف دینی و اهل تحمل در سختی‌ها بود و الگویی برای دانشگاهیان و دانشجویان است چرا که خودسازی را تکمیل کرد.

وی با اشاره به ترور اساتید بسیجی و دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار داشت: دشمن فکر می‌کند با حذف فیزیکی این عزیزان می‌تواند تفکر آنها را از جوانان ما بگیرد، در حالی که شهید بزرگوار دکتر مسعود علی‌محمدی نشان داد که تفکر بسیج در جای خوبی متمرکز شده و بسیج اساتید یکی از کانون‌های فکری مشخص بوده که می‌تواند تکمیل کننده دستور‌هایی باشد که بنیان‌گذار بزرگ انقلاب آن را طراحی کرده است.

سعدالدین بیان کرد: در راستای فرمایشات امام خامنه‌ای و منویات حضرت امام خمینی(ره) و به همت مسئولان استان، بسیج اساتید در سال 82 شکل گرفت و در حال حاضر بیش از 900 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‏ها در این نهاد مقدس عضویت دارند که نیمی از آنها دکتر و بقیه کارشناس‏ارشد و دارای رتبه‌های مختلف علمی هستند که روز به روز در حال افزایش است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان گفت: بسیج اساتید روی دو محور اساسی خود را متمرکز کرده که تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین و هم‌چنین تشکیل هیئت علمی دانشگاه‏ها که بر پایه تفکرات علمی و عملی است.

وی با بیان اینکه حدود 20 حلقه صالحین و 20 حلقه علمی در دانشگاه‏های سراسر استان سمنان شکل گرفته و کانون بسیج اساتید در تمام دانشگاه‏ها دایر است، افزود: این کانون‌ها برنامه‌های متنوعی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول