اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی بنیاد شهید اراک:

یادواره شهید چمران و 72 شفیع بهشتی در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک از برگزاری یادواره شهید دکتر مصطفی چمران و 72 شفیع بهشتی در اراک خبر داد.

یادواره شهید چمران و 72 شفیع بهشتی در اراک برگزار می‌شود

شهرام ثامنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این یادواره 31 خرداد ماه در مسجد حجت‌ابن‌الحسن عسگری(ع) اراک و با همکاری سپاه و بنیاد شهید برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و آشنایی هر چه بیشتر جوانان با شخصیت این شهید والا مقام برگزار می‌شود.

مصطفی چمران ساوجی از فعالان سیاسی قبل از انقلاب در آمریکا، فعال نظامی در لبنان، معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب دولت موقت، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، نماینده مردم تهران در اولین مجلس شورای اسلامی، نماینده امام خمینی در شورای عالی دفاع و از فرماندهان جنگ‌های نامنظم بود که در جبهه جنگ ایران و عراق به شهادت رسید.

چمران در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران به نمایندگی انتخاب شد، با آغاز جنگ ایران و عراق به جبهه جنگ عزیمت کرد و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان نهاد.

ایجاد واحد مهندسی فعال برای ستاد جنگ‌های نامنظم یکی از این برنامه‌ها بود که به کمک آن، جاده‌های نظامی به‌ سرعت در نقاط مختلف ساخته شد و با نصب پمپ‌های آب در کنار رود کارون و احداث یک کانال به طول حدود 20 کیلومتر و عرض یک متر در مدتی حدود یک ‏ماه، آب کارون را به طرف تانک‌های عراقی روانه ساخت، به طوری که آنها مجبور شدند چند کیلومتر عقب‏‌نشینی کنند و سدی بزرگ مقابل خود بسازند.

وی در تاریخ 31 خرداد 1360 هنگام معرفی و توجیه فرمانده جدید محور دهلاویه در خط مقدم نبرد، بر اثر اصابت ترکش خمپاره 60 دشمن، از ناحیه سر زخمی و شهد شیرین شهادت را چشید.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول